Jak na SEO, 2. část: Analýza klíčových slov

V první části série jsme vás seznámili se základy SEO. Nyní se již zaměříme na první a nezbytný krok, kterým je analýza klíčových slov. Podíváme se na různé způsoby analýzy klíčových slov a osvědčené praktické kroky. Tak pojďme na to! Obsah: 1. Co je analýza klíčových slov? 2. Jak na analýzu klíčových slov 2.1. Výběr spolehlivého nástroje 2.2. Návrh „seed“ klíčových slov a vytvoření seznamu konkurentů 2.3. Analýza seed” klíčových slov a konkurence 3. Závěr Co je analýza klíčových slov? SEO specialisté používají termín analýza klíčových slov k popisu procesu hledání témat, která zajímají uživatele a která hledají pomocí vyhledávačů. Existuje spousta softwarových nástrojů, pomocí kterých lze analýzu provádět. Tyto nástroje mají několik funkcí, které umožňují najít dotazy, které uživatelé vyhledávají na populárních vyhledávačích, jako je Google, případně Bing nebo Seznam. Mezi nejpopulárnější a nejkomplexnější nástroje pro analýzu klíčových slov patří SEMRush nebo Ahrefs. Jejich vlastní algoritmus poskytuje cenné informace, které vám pomohou činit informovaná rozhodnutí. Můžete však použít i Plánovač klíčových slov od Googlu, který základní informace poskytne také. Analýza klíčových slov je proces hledání témat, která zajímají uživatele. Jaké informace pro analýzu klíčových slov potřebujete? Pro každé klíčové slovo je nejdůležitější měsíční objem vyhledávání a obtížnost klíčového slova, která vám signalizuje šanci umístit se na dané klíčové slovo vysoko ve výsledcích vyhledávání. Na některá vysoce konkurenční klíčová slova je totiž často nereálné cílit. Pojďme se tedy podívat, jak s analýzou začít a jak si vybrat nástroj, který vám s ní pomůže. 3 jednoduché kroky pro úspěšnou analýzu klíčových slov Ať už jste někdy analýzu klíčových slov prováděli, nebo ne, pokud budete následovat následující 3 kroky, budete mít během chvilky tisíce skvělých klíčových slov. 1. Výběr spolehlivého nástroje Předtím, než si vyberete nástroj pro analýzu klíčových slov, zvažte 5 klíčových funkcí, které by vybraná aplikace měla obsahovat: Hledanost klíčových slov: U každého klíčového slova potřebujete zkontrolovat, jaký je jeho měsíční objem vyhledávání. Tento údaj najdete ve všech dostupných SEO nástrojích, a pomůže vám se rozhodnout, zda se vyplatí zaměřit se na určité klíčové slovo. Počet slov: Počet slov, ze kterých se klíčové slovo skládá, do značné míry souvisí s hledaností I obtížností daného výrazu. Obecně platí, že čím delší je klíčové slovo (delší klíčová slova jsou označována jako long tail klíčová slova), tím lépe. To je proto, že dlouhá klíčová slova zpravidla lépe vyjadřují záměr hledání zákazníka. Pokud tedy je long tail dostatečně vyhledávaný, máte ideální cíl pro optimalizaci. Filtrování klíčových slov: Při analýze můžete běžně pracovat i se stovkami klíčových slov. Ujistěte se tedy, že vybraný nástroj má možnosti filtrování podle vašich potřeb. Obtížnost klíčového slova: Analytické nástroje obvykle hodnotí obtížnost klíčových slov na stupnici od 0 do 100, kde 0 značí snadné a 100 velmi obtížné možnosti umístění. SEMRush, Ahrefs i další mají vlastní algoritmy, které vyhodnocují více známých faktorů. A přestože vyhledávače nezveřejňují to, jakým způsobem webové stránky hodnotí, lze se na tyto nástroje spolehnout. Analýza konkurence: Nakonec se ujistěte, že nástroj pro klíčová slova umí provádět analýzu konkurence. Díky analýze klíčových slov konkurentů můžete odhalit další užitečná klíčová slova a u konkurence se inspirovat při optimalizaci webu. Užitečný tip Při výběru nástroje pro analýzu klíčových slov se ujistěte, že obsahuje potřebné funkce jako je hledanost klíčových slov, filtrování podle počtu slov i podle dalších parametrů, a obtížnost či konkurenčnost klíčového slova. Nezapomeňte však, že různé nástroje mohou tyto funkce označovat různými pojmy. 2. Návrh „seed“ klíčových slov a vytvoření seznamu konkurentů Jakmile se rozhodnete, jaký nástroj pro analýzu klíčových slov budete používat, můžete začít tím, že vytvoříte seznam tzv. seed klíčových slov. Jedná se o jakékoli fráze, o kterých si myslíte, že uživatelé mohou vyhledávat. Pokud nevíte, kde začít, stačí použít našeptávač na Googlu, a můžete začít sbírat nápady. Věděli jste, že…? Našeptávač na Googlu doporučuje relevantní vyhledávací dotazy v reálném čase, a využívá při tom aktuální trendy i historii uživatelů a nasbíraná vyhledávací data. Pokud například budeme chtít získat nápady na seed klíčová slova pro výraz ebay, můžeme jej zadat do Googlu a poté si vybrat z návrhů, které Google poskytuje. Abyste získali další nápady, můžete pokračovat tak, že zadáte další písmeno. Našeptávač pak začne dávat specifičtější návrhy. V hledání návrhů můžete dále pokračovat přidáváním dalších písmen (b, c, d atd.). Nakonec návrhy shromážděte do textového souboru. Užitečný tip Pro získání “seed” klíčových slov, zadejte jakékoliv slovo do vyhledávače na Googlu. Vedle prvního slova můžete navíc postupně psát písmena abecedy, abyste iniciovali dalších nápady na klíčová slova. Čím kratší jsou “seed” klíčová slova, tím lépe. Až budete mít dostatek “seed” klíčových slov, vytvořte seznam alespoň 10 vašich nejlepších konkurentů. Nevíte, kde své konkurenty najít? Opět vám pomůže Google. Pokud chcete najít konkurenty například pro cestovatelský blog, můžete vyhledat výsledky pro dotaz nejlepší cestovatelské blogy. Poté použijte webovou stránku SimilarWeb.com k získání odhadovaného měsíčního počtu návštěvníků jejich webových stránek. Kontrolou měsíčního objemu návštěvníků získáte cennou informaci, která vám pomůže se rozhodnout, které konkurenty zařadit mezi 10 nejlepších. 3. Analýza seed” klíčových slov a konkurence Jste vybaveni “seed” klíčovými slovy a seznamem 10 nejlepších konkurentů? Můžeme se vrhnout do práce! Připravte si váš seznam nápadů na klíčová slova a zadejte každé z nich do vybraného nástroje pro analýzu klíčových slov. V praxi si to ukážeme na Ahrefs, který nabízí funkci zvanou Keyword Explorer. Zadejte svůj první nápad na klíčové slovo do Keyword Exploreru a použijte filtr na objem vyhledávání, počet slov a/nebo obtížnost klíčového slova. Užitečný tip Jsou vaše webové stránky úplně nové nebo mají nízkou nebo nulovou autoritu? Doporučujeme vám použít filtr na obtížnost klíčového slova nanejvýš na číslo 10. Jakmile jste si vyfiltrovali výsledky v Keyword Exploreru, vyexportujte si je do Excelu. Poté v Ahrefs přejděte do sekce Site Explorer. Zde zadejte URL adresu vaší první konkurence a poté klepněte na ikonu vyhledávání. Poté přejděte na funkci Organic keywords v sekci Organic search. Případně můžete také kliknout na Content gap, abyste získali informace o tom, jaká klíčová slova používají vaši konkurenti, ale zároveň nejsou obsaženy v jejich vlastním obsahu. Dále si vyfiltrujte vaše výsledky (viz screenshot níže) podle země (1), hledanosti klíčových slov (2), obtížnosti (3), počtu slov (4), nebo klíčových slov (5). Výsledky si opět vyexportujte do Excelu (6). Závěr Analýza klíčových slov je nezbytný základ pro SEO vašich webových stránek. Pomocí spolehlivých nástrojů a následováním několika jednoduchých kroků můžete identifikovat správná klíčová slova pro váš obsah, která pomohou zvýšit vaši viditelnost ve vyhledávačích. V následující části série Jak na SEO se budeme věnovat tvorbě kvalitního obsahu pomocí technik on-page optimalizace. Prozkoumáme, jak psát obsah, který oslovuje lidi i vyhledávače, pomocí optimalizace nadpisů, meta popisků a dalších prvků. V sérii se dále zaměříme na off-page optimalizaci, včetně toho, jak budovat kvalitní zpětné odkazy a další off-page prvky, které mohou pomoci zvýšit autoritu a viditelnost vašich webových stránek ve výsledcích vyhledávačů. Nakonec prozkoumáme to, jak sledovat a monitorovat úspěchy vašeho SEO úsilí pomocí nástrojů jako je Google Analytics 4 a Search Console. S komplexním porozuměním SEO technik můžete zlepšit pozici vašich webových stránek, získat více návštěvníků a nakonec dosáhnout vašich marketingových cílů. The post Jak na SEO, 2. část: Analýza klíčových slov appeared first on eWay-CRM.

projít na článek

SEO analýza, která vám zvýší obrat

Nedávno jsem uveřejnil na webu, že nabízím nově službu SEO byznys analýza, která je radikálně odlišná od konkurence anabízím přímý dopad na váš byznys. Tato analýza neřeší jen to, jak zvýšit návštěvnost zvyhledávačů, ale přímo ukazuje, jak zvýšit celkový

projít na článek

Hromadné získání dat zwebů (scraping) sOpenRefine

Co je OpenRefine? OpenRefine (dříve Google Refine) je nástroj pro efektivní hromadné zpracování a transformaci textu. Je zdarma a nainstalujete si ho na svůj počítač a data tak zůstávají u vás. Von-line marketingu se často používá pro analýzu klíčových sl

projít na článek

Nový AI asistent v e-mailových kampaních vymyslí předmět e-mailu za vás

Pro uživatele eWay-CRM není tajemstvím, že marketingový modul pro e-mailovou rozesílku je napojený na službu Emailkampane.cz. A jejich vývojáři nyní do editoru e-mailových kampaní přidali funkci AI Kreativního Asistenta. Jak AI Kreativní Asistent funguj

projít na článek

Analýza vašeho eshopu zdarma

Vydělává váš eshop málo peněz a vy už nevíte, co kde zlepšit? Podívejte se mu společně s námi na zoubek! Zpracujeme analýzu vašeho stávajícího eshopového řešení zdarma. Co pro to udělat? Zavolejte nám nebo nám na sebe nechte kontakt, a my se vám ozveme zp

projít na článek

Co se změnilo aneb staré SEO vs. nové SEO

Znají to všichni SEO konzultanti, kteří se v podstatě podíleli na rozmachu budování optimalizace v Čechách: Udělat analýzu klíčových slov (což mimojiné dodnes zůstává jako jedna z velmi důležitých činností) Vložit slova do titulků Zajistit zpětné odkazy

projít na článek