Počátky vysokorychlostní železnice, dynamická výstavba vysokorychlostních tratí, osvědčené rychlovlaky, budoucnost rychlovlaků v Evropě a v ČR.
Z Brna do Vídně je to vlakem rychlejší a v některých případech i levnější než do Prahy. A protože naše děti ve Vídni ještě nebyly, rozhodli jsme se pro nedělní rodinný výlet vlakem. Vlakové jízdenky Brno – Wien nabízejí přes internet 3 dopravci – České dr
Japonci představili nový Šinkansen N700S a nazvali jej Supreme, létající hrdina mezi šinkanseny, zkrátka Superman. Tento nástupce modelu N700A zeštíhlel o 11 tun, vymodelovali mu ostřejší nos a umožnili mu tak jezdit tišeji a ekonomičtěji, ale hlavně má z
Od neděle 10.12.2017 jezdí vlaky jinak nejen u nás, ale i v zahraničí. Co přináší nové jízdní řády při cestách z ČR západním a jižním směrem? Vlakem do Mnichova častěji Největší „zahuštění“ vlakových spojů nastává na trati Praha – Regensburg – Mnichov. Po
V pátek 8. prosince 2017 se vydaly na slavnostní jízdu současně 2 rychlovlaky ICE. Oba měly cíl v Berlíně, tam na ně čekala německá kancléřka Angela Merkelová. První rychlovlak vyrazil 12:15 z Norimberku a druhý odjel z Mnichova ve 12:17. Oba vlaky přivez
Vlak Vindobona, to byl v komunistickém Československu pojem. Představoval závan moderní železniční techniky v socialisticky řízených státních drahách. Jak napovídá latinský název, jezdil do Vídně. Od roku 1957 z Berlína přes Drážďany, Prahu, Tábor a Gmünd
Začátkem července 2017 byl zahájen provoz na nové francouzské vysokorychlostní trati LGV Sud Europe Atlantique (LGV SEA), také nazývané jako LGV Sud-Ouest. Byla postavena mezi městy Tours a Bordeaux, aby zrychlila spojení Paříže a jihozápadu Francie (Bord
Od platnosti nového jízdního řádu, od 10. prosince 2017, začnou na nové německé vysokorychlostní trati (VRT VDE8 Ebensfeld Leipzig/Halle) jezdit rychlovlaky Berlín – Mnichov. Nejrychlejší vlaky ICE dokážou zvládnout 623 km z německého hlavního města do b
Českou železniční síť trápí nízká cestovní rychlost a nedostatečná kapacita dálkových i příměstských tratí. Důsledkem je nižší konkurenceschopnost osobní železniční dopravy vůči individuální automobilové dopravě a nemožnost rychlé nákladní dopravy v průbě
Vlakem z Prahy do Mnichova se dnes jezdí 6 hodin na trati dlouhé 444 km přes Regensburg. Autobus jede 380 km po dálnici za 4,5h. Autem se to dá zvládnout i za 3,5h. Je jasné, že vlak si vybere pouze nadšenec, jednokolejná neelektrifikovaná trať z Plzně k
Vladimíra Dlouhého si mnozí pamatují jako polistopadového ministra hospodářství a také ministra průmyslu a obchodu. Od roku 2014 zastává funkci prezidenta Hospodářské komory ČR. Hájí tak zájmy všech českých podnikatelů. V poslední době se angažuje v podpo