Stezka v oblacích u chaty Slaměnka

Jedním z letošních vrcholů Vrchařské koruny Jesenicka je Stezka v oblacích poblíž chaty Slaměnka (1116 m n.m.) na Dolní Moravě. Stezka v oblacích vyrostla do výšky 55 metrů nedaleko horní stanice lanovky Sněžník. Dřevěná lávka je dlouhá 710 metrů a umožňuje přístup na vrchol i návštěvníkům s kočárky či invalidními vozíky. Ze samého vrcholu se pak naskytne výhled na celý masiv Králického Sněžníku s malebným údolím řeky Moravy, v dálce pak i hlavní hřeben Jeseníků, případně Krkonoš. Při cestě dolů mohou odvážnější z vás využít 101 m dlouhý nerezový tobogán. Ve Skiareálu Dolní Morava můžete s dětmi využít i místní Adrenalin park. Výlet odstartujeme u parkoviště Skiareálu Dolní Morava a po cyklotrase č. 6267 pojedeme až k odbočce k Mléčnému pramenu.Odbočíme doprava a budeme pokračovat po cyklotrase č. 6273 kolem Patzeltovy jeskyně až k rozcestí u sjezdovky Kolotoč, kde se napojíme na cyklotrasu č. 4361. Kolem horní stanice lanovky Vyhlídka pokračujeme až k rozcestí Slamník, kde odbočíme doleva na cyklotrasu č. 6268 a po ní budeme pokračovat až na Slaměnku. Odtud je to už co by kamenem dohodil na Stezku v oblacích. Pro zpáteční cestu lze využít stejnou trasu s odbočkou u sjezdovky Kolotoč na cyklotrasu č. 6273 nebo pro více zdatné bikery místní Skalní trail až do Skiareálu Dolní Morava.

Z chaty Vsacký Cáb za rozhlednou, jezerem i výhledy na Beskydy

Už jsem to zde psal víckrát: Máme rádi klasické dřevěné chaty jako je třeba Návrší nebo Prašivá. Jednou z takových je i chata (nyní nazývaná jako horský hotel) Vsacký Cáb ve Vsetínských Beskydech. Chata je téměř 100 let stará, nabízí ubytování v osmnácti,

My dream sneakers wishlist 05: Radim Stezka

Máme tu další díl My dream sneakers wishlist, tentokrát s Radimem Stezkou z Queensu. Přečíst si můžete také starší rozhovor. Nike SB Dunk Low Heineken Láska na celý život, číslo jedna v mém wishlistu už nějakých 10 let. Pořád Continue reading The post

Naučná stezka Okolím Vonoklas

Přes osm kilometrů cesty okolo Vonoklas s výhledy do údolí Berounky a na Český kras. Tak to je NS Okolím Vonoklas, po které jsme se dnes vydali. I když bylo počasí nevlídné, potkáváme mnoho turistů. Vždyť Vonoklasy jsou jakýmsi uzlem turistických značek.

Kniha: Viktor - Príbehy chatára a nosiča

Vydavatelství Dajama má pro čtenáře novinku! Novou knihu o životě v horách. Vyprávění nepřehlédnutelného chataře z Chaty pod Rysmi je i naším tipem, co si koupit do knihovny.