Ohrožují cookies třetích stran soukromí?

Cookies třetích stran Téma cookies a cookies 3. stran má mnoho aspektů a je velmi těžké je zjednodušit a srozumitelně popsat. Toto je první ze série článků, které v CPEx vydáváme. Naším cílem je více vysvětlit dopady opatření, které se dnes přijímají, a také důsledky pro uživatele, firmy a obsahové servery. Oblast cookies a ochrany soukromí má dnes tři roviny, jinými slovy zde existují tři skupiny lidí. Jedna skupina, která se „pohybuje“ v oblasti internetu a přednáší na konferencích, v TV nebo jiných médiích a hovoří o nutnosti chránit soukromí uživatele a jako „zlo“ jsou identifikovány cookies třetích stran. Druhá skupina řeší praktické dopady. Konkrétně implementaci nové legislativy (zákonů), přípravu na konec cookies třetích stran a možnost jejich používání. Obě tyto skupiny nejsou moc velké. Pak je tady třetí, největší skupina běžní uživatelé internetu. Ti chtějí číst zprávy, koukat na videa, nakupovat. To vše co nejpohodlněji. Tyto diskuze je moc nezajímají, ale musí se vyrovnat s praktickými dopady ochrany jejich soukromí. Když se jich zeptáte, co jim nejvíce vadí, odpoví: CMP lišta – ta nepříjemnost, kterou musíte pořád povolovat nebo zakazovat, když přijdete na webové stránky. Neví, k čemu slouží, chtějí se hlavně dostat k obsahu. Zároveň jsou opatrní při udělování souhlasu, protože stále slyší, ať jsou na internetu obezřetní a dávají si pozor, na co klikají. Mluvím z vlastní zkušenosti, denně nám telefonicky i emailem dorazí k tomuto tématu mnoho dotazů. Tak k čemu se vlastně ty cookies používají? K cílení reklamy uvidíte reklamu, která by vás měla s určitou pravděpodobností zaujmout.K cílení obsahu pokud vás zajímají auta, bude se vám více zobrazovat obsah o autech.K analýze webu aby se vědělo, co na webu funguje a naopak nefunguje. Naším cílem není identifikovat vás ani nikoho dalšího jako osobu se jménem a adresou a tyto informace k vám přiřadit. A ani nám to pro výše uvedené potřeby nedává smysl. Váš počítač existujete jako „číslo“, ke kterému jsou přiřazeny určité atributy (znaky). Jaká data o vás většina českých stránek sbírá a jak je používá napíšeme v příštím článku. Z diskuzí s uživateli vyplývá, že je cílená reklama obtěžuje. Je ale potřeba si uvědomit, že cílená reklama umožňuje zaplatit tvorbu bannerového i video obsahu. Neudělením souhlasu se uživatel reklamy nezbaví, docílí pouze toho, že bude reklama zacílená nepřesně a proto za ni inzerenti zaplatí méně peněz. To ve výsledku znamená, že množství reklamy se nesníží, ale poklesnou finanční zdroje na tvorbu kvalitního obsahu. Na světě není nic zadarmo. Za některé věci se však neplatí penězi, ale například daty. To ale rozhodně neznamená, že musí dojít k narušení soukromí uživatele. Pokud uživateli vysvětlíme, k čemu se souhlas a cookies používají, nemá nadále s udělením souhlasu problém.

projít na článek

IAB Tech Lab přichází vreakci na konec cookies třetích stran se standardem Seller-Defined Audiences

IAB Tech Lab Standard: Seller-Defined Audiences (SDA) Jedním z pozitivních dopadů konce cookies třetích stran je, že umožní vydavatelům převzít kontrolu nad vlastními daty. IAB Tech Lab přichází se standardem Seller Defined Audiences, který má vydavate

projít na článek

Nový CEO

Od 1. října se výkonným ředitelem Czech Publisher Exchange (CPEx) stal Lukáš Šmol, který na pozici nahradil Davida Voráčka. Lukášovou klíčovou prioritou je příprava na omezení cookies třetích stran. Lukáš v CPExu působí od roku 2017 na pozici vedoucího pr

projít na článek

Czech Ad ID: Jak funguje identifikátor, který nahradí cookies třetích stran

Konec cookies třetích stran v prohlížeči Google Chrome je na spadnutí. Cílenou internetovou inzerci tak čekají velké změny, na které se v CPExu dlouhodobě připravujeme. Spojili jsme síly se společností Seznam.cz a vytvořili jednotný standard Czech ad ID p

projít na článek

jQuery návod (10) Práce s cookies

V desátém díle našeho seriálu se ponoříme do světa cookies. Cookies jsou malé textové soubory, které webové stránky ukládají na počítači uživatele za účelem uchování informací mezi jednotlivými sezeními. S jejich pomocí můžeme například rozpoznat návštěvn

projít na článek

Dosáhli jsme hranice 6 500 recenzí!

Život je plný pozitiv, když se chováte pozitivně. Ráj šití (specializovaný obchod na šicí techniku, který naše společnost řídí a provozuje) dosáhl mety 6 500 recenzí za dobu fungování nezávislého hodnocení na portále Heureka! Jedná se o celkový počet vypl

projít na článek