IAB Tech Lab přichází vreakci na konec cookies třetích stran se standardem Seller-Defined Audiences

IAB Tech Lab Standard: Seller-Defined Audiences (SDA) Jedním z pozitivních dopadů konce cookies třetích stran je, že umožní vydavatelům převzít kontrolu nad vlastními daty. IAB Tech Lab přichází se standardem Seller Defined Audiences, který má vydavatelům umožnit obohacení své nabídky o předdefinované segmenty (například soc-demo, zájmy nebo kontext) a umožnit inzerentům na tyto segmenty cílit. Označení segmentu bude vydavatel posílat v bid requestu, což znamená, že odpadne nutnost použití cookies třetích stran. Zároveň to umožní publisherům udržet kontrolu nad svými daty a zabránit jejich úniku. Inzerentům tento standard umožní cílení v otevřené aukci bez nutnosti vytváření velkého množství privátních dealů. Samozřejmostí je transparentnost a ochrana soukromí uživatelů. SDA je jedním z prvních hmatatelných výstupů IAB projektu Rearc. Jak celý standard Seller-Defined Audiences funguje? IAB nadefinovala jednotnou taxonomii publik. To znamená, že vydavatel i inzerent mají společný slovníček, podle kterého vědí, co které označení znamená. Například segment označený heslem „ABC123“ obsahuje „zájem o sportovní obuv“. Klasifikace je zaměřena především na soc-demo segmenty, zájmy nebo nákupní zájem. V principu je však možné tuto taxonomii publik využít i na kontextové cílení.Vydavatel bude moci tuto informaci poslat v bid requestu a inzerent podle ní následně bude mít možnost cílit nákup impresí. Přenos informace by měl podporovat Prebid i oRTB protokol.Výhodou pro vydavatele by měla být možnost monetizovat svoje data bez ztráty kontroly. To vše v případě, že cookies 3. stran již budou blokovány.Výhodou pro buy-side může být také zachování možnosti cílení v cookieless světě a potencionální odpadnutí nutnosti ručního vytváření dealů.Za výhodu můžeme považovat také transparentnost a vyšší kontrolu při ochraně soukromí uživatelů. V jakém stavu je nyní standard Seller-Defined Audiences? Projekt byl spuštěný v březnu roku 2021. IAB nyní, po jednom roku, finalizovala první verzi specifikace a nyní se připravují na první testy. První SSP, které ohlásilo podporu standardu je Sovrn a teprve čas ukáže, zda budou přibývat i další. SSP Magnite také minulý rok testovalo své vlastní řešení, které je založené na IAB taxonomii a avizovalo podporu Seller-Defined Audiences. Co díky standardu získáme? Jak samo IAB uvedlo, SDA nebudou jediným a univerzálním řešením v cookieless světě, ale pravděpodobně budou jedním z vícero nástrojů, které budou publisheři a inzerenti využívat. Pro začátek by to minimálně mohl být jednoduchý způsob, jak umožnit kontextové cílení.

projít na článek

Ohrožují cookies třetích stran soukromí?

Cookies třetích stran Téma cookies a cookies 3. stran má mnoho aspektů a je velmi těžké je zjednodušit a srozumitelně popsat. Toto je první ze série článků, které v CPEx vydáváme. Naším cílem je více vysvětlit dopady opatření, které se dnes přijímají,

projít na článek

Nový CEO

Od 1. října se výkonným ředitelem Czech Publisher Exchange (CPEx) stal Lukáš Šmol, který na pozici nahradil Davida Voráčka. Lukášovou klíčovou prioritou je příprava na omezení cookies třetích stran. Lukáš v CPExu působí od roku 2017 na pozici vedoucího pr

projít na článek

Czech Ad ID: Jak funguje identifikátor, který nahradí cookies třetích stran

Konec cookies třetích stran v prohlížeči Google Chrome je na spadnutí. Cílenou internetovou inzerci tak čekají velké změny, na které se v CPExu dlouhodobě připravujeme. Spojili jsme síly se společností Seznam.cz a vytvořili jednotný standard Czech ad ID p

projít na článek

KAPITOLA 15: PRINCIPY PROKLAMACE

Tento článek byl napsán vpolovině roku 2010 vreakci na rozšířené nepochopení a rozpory ohledně povahy proklamace vThelemě. Základním záměrem tohoto The post KAPITOLA 15: PRINCIPY PROKLAMACE appeared first on .

projít na článek

jQuery návod (10) Práce s cookies

V desátém díle našeho seriálu se ponoříme do světa cookies. Cookies jsou malé textové soubory, které webové stránky ukládají na počítači uživatele za účelem uchování informací mezi jednotlivými sezeními. S jejich pomocí můžeme například rozpoznat návštěvn

projít na článek