Jak na SEO, 1. část: Průvodce optimalizací pro vyhledávače pro začátečníky

V této sérii zaměřené na SEO vám pomůžeme odstranit zbytečné chyby a poskytneme vám praktické tipy, které můžete aplikovat na své webové stránky. Výsledky byste měli vidět tak rychle, jak to algoritmy vyhledávačů umožní. Začněme stručnou definicí SEO. Později se ponoříme do podrobností. SEO v kostce aneb proč je při správě webu tak důležité? Správci webových stránek a tvůrci obsahu používají techniky SEO (angl. Search Engine Optimization), aby vylepšili pozici svých webových stránek ve vyhledávačích – zejména na Googlu. Optimalizace webových stránek pro vyhledávače je důležitá, protože uživatelé na internetu provádí každý den miliardy vyhledávání. A díky SEO se může právě váš web dostat na přední příčky ve vyhledávání a přilákat tak na webu klidně i tisíce návštěvníků za měsíc. Věděli jste, že? Google vede na trhu mezi vyhledávači s globálním podílem 84 % a zpracovává 8,5 miliard vyhledávání denně. Jak tyto statistiky naznačují, pomocí souboru akcí a technik, které se pod označením SEO ukrývají, můžete přivést spoustu návštěvníků na vaše webové stránky i bez placených reklam a podobně. Abychom ilustrovali, jaký má SEO potenciál, představte si, že by vaše webová stránka získala vysoké umístění v pouhých 0,001 % případech z celkových 8,5 miliard vyhledávacích dotazů. Kdyby na vaše odkazy poté hypoteticky kliknulo 100 % uživatelů, přivedli byste na váš web 85 000 návštěv denně. Zjednodušeně řečeno, SEO je pro webovou stránku to, co je vzduch pro vaše plíce. Dodává webu průběžně potřebné návštěvy, i když aktuálně a aktivně nevkládáte čas a peníze do placené reklamní kampaně. Pojďme se tedy podívat na vztah mezi vyhledávači a vaší webovou stránkou. Jak vyhledávače procházejí a indexují vaše stránky Předtím, než se pustíte do optimalizace webových stránek, měli byste porozumět tomu, jak vyhledávače, jako je Google a Bing, z webu informace získávají. Vyhledávače pro procházení (tzv. crawling) a indexaci vašich stránek používají roboty. Ti procházejí vaše webové stránky, vyhodnocují jejich obsah a interní odkazy napříč vašimi stránkami. Po shromáždění těchto informací vyhledávače indexují vaše stránky. To umožňuje rychlé a přesné zobrazení vašeho webu ve výsledcích vyhledávání uživatelům, kteří hledají informace související s vašimi webovými stránkami. Jakmile pochopíte, jak procházení a indexace fungují, budete moci strukturovat vaše webové stránky tak, aby vyhledávače snadno našly a zařadily vaše stránky. Přirozeně se tak zlepší jejich viditelnost a umístění ve výsledcích vyhledávání. Webové stránky by měly být strukturované tak, aby bylo pro vyhledávače jednoduché je procházet a indexovat. Správným optimalizací zlepšujete šanci na vysoké umístění webových stránek na předních místech výsledků vyhledávání. Příprava webu pro efektivní procházení a indexování je klíčová pro zvýšení viditelnosti a umístění ve výsledcích vyhledávání. První, co byste v tomto směru měli udělat, je strukturovat vaše webové stránky následováním jednoduché hierarchie od domovské stránky, kategorií až po podkategorie. Dále nakonfigurujte soubor Robots.txt tak, aby povolil procházení legitimním robotům, jako jsou Googlebot a Bingbot. Ideálně jim poskytněte i mapu stránek ve formátu XML, která robotům poslouží jako navigace k rychlému prohledávání vašich stránek. Je to další díl skládačky, který se pozitivně projeví na hodnocení vašeho webu. Nakonec nastavte správné kanonické URL adresy a přesměrování. Kanonické URL adresy pomáhají vyhledávačům pochopit vaší preferovanou verzi stránky v případě, že máte více tematicky podobných stránek. Zatímco přesměrování zajišťuje, že vyhledávače a uživatelé jsou vždy přesměrováni na správnou stránku, pokud už například jiná podobná stránka na webu neexistuje. Splněním těchto úvodních kroků zajistíte, že roboti vyhledávačů budou moci efektivně procházet a indexovat vaše stránky. Zlepší se tak viditelnost a umístění vašich stránek ve výsledcích vyhledávání. Jak zajistit, aby vaše webové stránky byly efektivně prohledávány a indexovány ze strany vyhledávačů? Nastavte správně strukturu stránek, soubor Robots.txt, mapu webových stránek, kanonické URL adresy a přesměrování. Klíčová slova a on-page optimalizace Optimalizace pro vyhledávače se skládá z různých prvků. V předchozích odstavcích diskutovaná mapa stránek, soubor robots.txt, kanonické URL adresy či přesměrování, spadají pod tzv. technické SEO. Jakmile vyřešíte technickou stránku vašeho webu, dalším krokem v SEO je psaní kvalitního obsahu. Což je z hlediska SEO nejdůležitějším faktorem úspěchu. Pokud chcete dosáhnout lepšího umístění vašich stránek ve výsledcích vyhledávání, musíte psát velmi kvalitní, unikátní a hodnotný obsah. Při tvorbě obsahu je důležité myslet především na uživatele. Prvním krokem, jak pochopit úmysl uživatele, je provést analýzu klíčových slov, který je nezbytný základ pro on-page optimalizaci vašeho webu. Při analýze klíčových slov hledáte to, co lidé píší do vyhledávačů. Účelem je zjistit, co uživatelé chtějí číst. Díky analýze klíčových slov můžete následně vytvářet obsah, který odpovídá potřebám čtenářů a vybraným klíčovým slovům, která vyhledávají. Kvalitní obsah je pro SEO klíčový. Měl by být orientovaný na potřeby uživatele a na úplném začátku by měla být důkladná analýza klíčových slov. Tvorba obsahu zaměřeného na uživatelem vyhledávaná klíčová slova je právě to, co označujeme jako on-page optimalizace. Ta hraje významnou roli v tom, zda se stránka umístí na vyšších pozicích ve výsledcích vyhledávání (tzv. SERP). Základem optimalizace každé stránky je umístění klíčových slov a jejich synonym v různých částech textu. Důležité přitom je, aby se klíčová slova v textu vyskytovala přirozeně a v přiměřeném množství. V rámci optimalizace textu jsou obzvlášť důležité nadpisy a podnadpisy a jejich strukturování, či zahrnutí relevantních interních odkazů na další obsah webu. Ve druhé části tohoto seriálu se hlouběji ponoříme do analýzy klíčových slov a do toho, jak určit záměr uživatele, abyste byli schopni psát obsah zajímavý pro uživatele a zároveň optimalizovaný pro vyhledávače. Off-page optimalizace Zatímco on-page optimalizace spočívá v činnostech, které můžete provést přímo na vašem webu, off-page optimalizace je souborem aktivit, které provádíte mimo váš web, abyste zlepšili umístění webu ve vyhledávání. Nejpopulárnější technikou off-page optimalizace je budování zpětných odkazů. Zpětné odkazy jsou odkazy z jiných webů, které vedou na váš web. Daleko víc, než kvantita je důležitější kvalita zpětných odkazů. Kvalitní odkazy pak výrazně zvyšují šanci vašeho webu umístit se výše ve vyhledávačích. Pokud na váš web odkazují kvalitní webové stránky, sděluje to vyhledávačům, že odkazující stránky schvalují váš web. Zpětné odkazy vysoce kvalitních stránek zvyšují autoritu vašeho webu na internetu a pomáhají mu tak umístit se výše ve výsledcích vyhledávání. Zároveň platí i opačná logika. Jak zpětné odkazy od webů s vysokou autoritou mohou zlepšit autoritu vašeho webu, tak zpětné odkazy nízké kvality mohou potenciálně poškodit autoritu vašeho webu. Zpětné odkazy z webů s vysokou autoritou mohou významně zvýšit autoritu vašeho webu. Naopak nekvalitní zpětné odkazy mohou vašemu webu ublížit. Proto doporučujeme usilovat o získávání odkazů od webů s vysokou autoritou a aktivně sledovat a odstraňovat jakékoli odkazy ze spamových webů. V ideálním světě by vám vyhledávače předem schvalovaly kvalitní zpětné odkazy a odmítaly ty špatné, ale bohužel to tak nefunguje. Ve skutečnost se může stát, že jednoho dne zjistíte, že návštěvnost webu rychle klesá, a vy nevíte proč. Proto se kromě aktivního budování kvalitních zpětných odkazů vyplatí také pravidelně čištit#8220; tzv. toxické zpětné odkazy. Ve čtvrté části této série se o zpětných odkazech a dalších technikách off-page optimalizace dozvíte více. Závěr Doufáme, že vás první díl našeho průvodce SEO pro začátečníky dobře uvedl do této problematiky. Pokryli jsme základy SEO, to, jak vyhledávače procházejí a indexují webové stránky, a důležitost klíčových slov a on-page a off-page optimalizace. Teď, když máte pevný základ, se můžete do konkrétních oblastí SEO ponořit hlouběji. V dalších článcích této série budeme zkoumat analýzu klíčových slov a tvorbu kvalitního obsahu v souladu s technikami on-page optimalizace. Dále pak zahrneme techniky off-page optimalizace a měření a sledování výkonnosti SEO. Sledujte naše budoucí články této série, kde tyto témata prozkoumáme podrobněji a poskytneme vám praktické tipy, které vám pomohou optimalizovat váš web a zlepšit jeho pozice ve výsledcích vyhledávání. The post Jak na SEO, 1. část: Průvodce optimalizací pro vyhledávače pro začátečníky appeared first on eWay-CRM.

projít na článek

Jak předběhnout konkurenci?

Podniká se proto, aby se vydělaly peníze. A peníze se vydělávají tak, že se něco prodá zákazníkům. Což tedy znamená, že každý podnikatel ke svému úspěchu potřebuje právě dostatek zákazníků. Platí to vždy a všude. I na internetu. I internetoví podnikatelé

projít na článek

Jak zjistíte, že váš web potřebuje SEO optimalizaci

V dnešní době se snad žádná firma, ani živnostník neobejde bez kvalitního webu. Lidé totiž nechtějí obvolávat známé, pokud potřebují nějakou službu, a zjišťovat, čí služby jsou ty nejlepší. Každý raději zajde na internet a najde The post Jak zjistíte, že

projít na článek

Co je zdravý odkazový profil

V dnešním článku vám v obecné rovině představíme problematiku zpětných odkazů, zdravého odkazového profilu, etických a neetických technikách získávání zpětných odkazů. Dále se dozvíte, na co si dát pozor při výběru vhodného dodavatele služeb v oblasti SEO

projít na článek

SEO optimalizace webu svépomocí

SEO - optimalizace webu svépomocí Co je to SEO SEO (Search Engine Optimization) je proces optimalizace webových stránek, aby byly l

projít na článek

Microsoft předstihl Google. Nová verze vyhledávače Bing má v sobě chatbota využívajícího umělou inteligenci

Společnost Microsoft v úterý vypustila novou verzi svého vyhledávače Bing a míří s ním hodně vysoko. Začlenila totiž do něj konverzační systém využívající umělou inteligenci ChatGPT. Udělala to den po té, co Google oznámil, že podobný systém hodlá do svéh

projít na článek