Kamil Bortel - horolezec

Kamil Bortel - horolezec a vytrvalostní sportovec, který pochází ze Štítiny, nedaleko města Opavy. Zůčastil se několika významných expedic např. BroadPeak 2005, Dhaulaghiri 2006, K2 - 2007. Patří bezezporu mezi šičkové horolezce nejen v České republice.

projít na web

Zpráva č.13

Zdravíme všechny doma, Jsme všichni pořádku v BC a chystáme se na cestu domů. Je úterý ráno a vyrážíme do ledopádu a náš jediný pokus o zdolání vrcholu Lhotce. Lupi vyrazil již před dvěma hodinami, aby se vyhnul vražednému slunci v ledopádu. Jak jsme se p

Zpráva č.12 (od Kamila)

Ahoj doma, Dnes jen krátká zprávička, protože zítra ráno vyrážíme. Předpověď počasí je nadějná a proto je náš plán na návštěvu vrcholu Lhotse následující: Ráno vyrážímé do výškového tábora C1, kde nám stojí stany, ale kde si bereme spacáky z BC a pochopit

Zpráva č.11

30.9. čtvrtekZdravíme všechny doma, Od 20.9. do 24.9. jsme trávili čas v BC, sledovali předpověď počasí a snažili se domluvit s ostatními expedicemi na dalším postupu. Další expedice jsou dvě a tyto jsou tvořeny jedním Japoncem a jedním Američanem, kteří

Zpráva č.9

20.9. Pondělí Tak jsme zase v BC, dnes po obědě, který překonává všechny představy o laskominách. Otické zeli s bramborovým knedlíkem a osmaženou cigánskou pečení nakrájenou na tenké plátky nám vytvořilo atmosféru domova. Pocit domova jsme zažili již včer

Zpráva č.10 (od Kamila)

Ahojte doma. Tak jsme se včera vrátili z C1 . Jelikož plán byl úplně jiný, postavit C1 vyspat se zbalit stany a potáhnout vše do C2,vyspat se a dolů. V pátek jsme vyrazili za špatných podmínek mlhy sněžení ledopádem Khumbu , místy ve dvouvaječném sněhu (

Zpráva č.8 (od Kamila)

Ahoj všem doma! Jsme druhý den v BC dorazili jsme 13.9 do BC. Celý trek jsme absolvovali za dva a půl dne . Bylo to celkem výživné,ale vše v poho. Hlavně celou dobu nás provázelo špatné počasí a co bylo uplně naprd,že jsme do finále neměli bagáž. Tu nám j

Zpráva č.7 (od Galoše)

Tak, je úterý 14. září večer a my za vydatného deštíku se sněhem zasedli v jídelním stanu v BC, kde nám není zima, protože je připraven zřejmě pro turisty nepálského vzrůstu a maximálně pro 3 osoby. Ale neva, hlavně jsme tady, všichni v pohodě a se všema

Zpráva č.6

10.9. pátek Původní informace, tak jak je v Asii zvykem, nebyla tak úplně pravdivá – opět se vyskytly zádrhely, které zabránily uskutečnit bezpochyby dobré úmysly a na náš materiál čekáme ještě nyní, doufáme že poslední hodiny. Karavana má být již od včer

Zpráva č.5

Úterý 7.9. Zdravíme všechny doma, dnes již z Namche Bazaru. Jak to probíhalo? V sobotu jsme opět přežívali v Lukle, a i když jsme slyšeli kroužit letadla, nic nepřistálo. Pršelo celý den a my jsme museli alespoň něco dělat, tak jsme vyrazili do blízkého (

Zpráva č.4

Ahoj z Nanche. Tak jsme konečně po 4 dnech vyrazili z Lukly za špatného počasí o kousek výše do 3300 mnm vysokého Nanche Bazar. Neustálé čekání na naše zavazadla, které zatím nedoletěly z KTM (jelikož v Lukle je neustále mlha a déšť), nám už pomalu leze n