TIP#2344: Co podcastové platformy/aplikace prozradí o poslechovosti a posluchačích?

Narážím na to velmi často. Zeptáte se tvůrců podcastu na poslechovost a dostanete jen záplavu výmluv a zavádějících tvrzení. Přitom každá z platforem nabízí čísla, která není problém poskytnout. Tedy samozřejmě asi ne za předpokladu, že ta čísla jsou nízká a tvůrce se obává, že by ho to “poškodilo”. Osobně si myslím, že nejvíc takovéto tvůrce poškozují právě tajnosti a neochota. Nutno dodat, že každá z podcastových platforem poskytuje čísla různá “metriky” jsou různě definované a také různé napříč platformami. Nejde je dost dobře sjednotit. Teoreticky některé jde jakž takž sečíst, protože bude extrémně málo lidí, kteří by jednu a tutéž epizodu poslouchali na více platformách. Nic ale nebrání prostě dodat čísla co jsou dostupná. Apple Podcasts Connect U Apple se můžete Analytics podívat za určité časové období (výchozí 60 dní) na počty sledujících (přímo říkají lidí), počty posluchačů (přehráli si více než nula sekund), počty zapojených posluchačů (alespoň 40 epizody nebo alespoň 20 minut) a počty přehrání na unikátních zařízeních (tedy nikoliv počet lidí). V detailnějším pohledu získáte i sociodemografická data země, města. A navíc i čas trávený poslouchání. Stejná data jsou k dispozici i pro jednotlivé epizody, navíc získáte “průměrné doposlechnutí” v procentech, takže je možné řešit zda to posluchače bavilo, nebo zda to típli příliš brzy. Apple poskytuje i různé další pohledy trendy a výkonnost. Ty už spíše pomohou tvůrci podcastu, než někomu dalšímu. TIP: Dostat podcast do Apple? Samozřejmě dost nutnost Spotify Spotify je na tom v základních údajích podobně jako Apple. Získáte počet zahájení přehrání, počet přehrání, počet posluchačů. Můžete si vybrat různá časová období. Nutno dodat, že čísla nemají stejnou metriku jako ta od Apple Zapojení/aktivní je 60 sekund nebo více, například. Obdobná data jsou k dispozici i pro jednotlivé epizody. Socio demografie udává pohlaví, věk, země a koho na Spotify poslouchají. TIP. Dostat podcast na Spotify? Měli byste. A nejenom tam Google Podcast Manager Základní data podobná, tedy počet přehrání (alespoň pět sekund), čas poslouchání, počty odběratelů. U epizod počet přehrání, počet přehrání v prvních 30 dnech, průměrná délka doposlechnutí. Dozvíte se na jakých zařízeních lidé poslouchají. A protože jde o Google, tak základní “SEO” informace příchody z vyhledávání, klíčová slova a žebříček úspěšnost epizod ve vyhledávání. Chybí socio demografie. Pro konkrétní epizodu se můžete podívat i na retenci, ale detailních informací je tam velmi málo. TIP. Dostat podcast do Google, třetí místo, kde by neměl chybět Substack Oproti ostatním jsou data trochu chudší, sumární nejde nastavit období, ale zjistíte celkový počet stažení od spuštění a víte počet odběratelů. Totéž zjistíte pro jednotlivé epizody, ale nic dalšího prakticky není k dispozici. Socio demografie poskytuje jen zemi a na čem lidé přehrávají. U jednotlivých epizod je k dispozici počet zhlédnutí (příspěvek byl viděn na webu, v aplikaci, v e-mailu), počet stažení podcastu, kolik bylo příjemců podcastu a jaká byla míra otevření (kolik lidí si příspěvek otevřelo z e-mailu či mobilní aplikace). Opět zde tedy jde o rozdílné metriky. A protože Substack je hodně o e-mailingu, tak i na co lidé klikají a odkud na příspěvek přišli. Tady se Substack od ostatních platforem odlišuje předchozí totiž nemají k podcastům žádné doprovodné články. Stejně tak zde máte kompletní databází odběratelů (e-maily), něco co na jiných platformách k dispozici není. TIP. Jak dostat podcast do Pocket Casts? Pocket Casts Neposkytuje nic. Shrnutí V níže uvedené tabulce je vidět, že jakkoliv různé platformy poskytují různá data, není problém aby vám tvůrce podcastu tato data poskytl. Ať už jako celek (třeba za posledních 30/90 dní či 6/12 měsíců) tak případně i pro konkrétní epizodu, kde jste třeba byli hostem. AppleSpotfiyGoogleSubstackSledujícíAnoAnoAnoAnoPoslouchajícíAnoAnoZapojení/aktivníAnoAnoPočet přehráníAnoAnoAnoZeměAnoAnoAnoMěstaAnoČas posloucháníAnoAnoJednotlivé epizodyAnoAnoPrůměrné doposlechnutíAnoAnoPočet staženíAnoZařízení poslechuAnoAnoPříchody zAnoAnoVyhledávaná slovaAnoLze stáhnout?AnoAnoAnoNe Pro ilustraci, jak to vypadá pro #TYDEN (15 minut jednou týdně) Mírné obtížné pro srovnávání pro místy rozdílné metriky, ale pro základní představu se může hodit. Substack je pro #TYDEN primární, takže má také nejvyšší čísla. Podcastové platformy jsou potom jenom kanál, kterým je možné čtvrteční podcast poslouchat (mimo poslouchání přes Substack). Ovlivněné to je i tím, že #TYDEN byl a je primárně e-mailing v neděli odchází týdenní přehled a občas vyjde i nějaký ten příspěvek navíc. Spuštěn 3. července 2022, od října je k dispozici i placená podoba (podcast je zdarma). AppleSpotify GoogleSubstackSledující487358854Poslouchající5088Zapojení/aktivní41499Počet přehrání323609261Čas poslouchání37 hodin58 hodinPočet stažení9 480 Další tipy týkající se podcastůThe post TIP#2344: Co podcastové platformy/aplikace prozradí o poslechovosti a posluchačích? first appeared on @365tipu.

projít na článek

Co prozradí barva mužských očí

Co o mužích prozradí barva jejich očí? O některých typických rysech pojednávají výsledky nezávislých vědeckých studií. Zda se pravdě alespoň přibližují nebo ne, posuďte sami: Světlé oči Strategie strategické plánováníČlánek Co prozradí barva mužský

projít na článek

Snažší nabíjení s aplikací Volvo

Řidiči plně elektrických vozů Volvo na území Evropy mají nyní, po integraci platformy Plugsurfing přímo do aplikace Volvo Cars, možnost vybírat z rozšířené nabídky veřejný

projít na článek

Aplikace do mobilu, díky kterým budete v práci produktivnější

S produktivitou bojuje čas od času každý z nás. V době moderních technologií však máme k dispozici aplikace, které nám pomáhají neustále na sobě pracovat, což se pozitivně odrazí také na našich pracovních výsledcích. Přinášíme vám 4 tipy na aplikace do sv

projít na článek

TIP#2351: Co všechno můžete používat v příspěvcích na Substacku?

Substack je kombinace blogovací, podcastové a e-mailingové služby, základním stavebním prvkem je nicméně vždy článek ten je dostupný na vašem Substacku a může obsahovat i případný audio záznam (podcast) a předpokládá se, že bude také odeslán e-mail na od

projít na článek

Neformální setkání s Mgr. Zuzanou Durajovou

24.11.2022 se konalo setkání členů Platformy s Mgr. Zuzanou Durajovou. S paní Durajovou, právničkou z Kanceláře veřejného ochránce lidských práv, odboru ochrany práv osob se zdravotním postižením, si členové Platformy povídali o stavu dodržování zá

projít na článek