Range Rover Velar: plug-in hybrid s větší baterií a dojezdem

Nový Range Rover Velar nabízí větší lithium-iontovou baterii s kapacitou 19,2 kWh. Dojezd v čistě elektrickém režimu je až 64 km WLTP. Range Rover Velar byl průkopníkem reduktivního designu vozů Range Rover a v interiéru tento přístup posouvá na vyšší úroveň. Prohnutý skleněný dotykový displej s úhlopříčkou 11,4 je integrovaný do středové konzoly a poskytuje okamžité a intuitivní ovládání všech klíčových funkcí vozidla. Kompletní sada systémů podporuje komfort a pohodu cestujících. Plug-in hybridní Velar je schopnější a flexibilnější než kdykoli předtím. Díky přepracované baterii má větší dojezd v čistě elektrickém režimu až 64 km a na výběr jsou i zážehové a vznětové motory s mild-hybridní technologií. Ta zaručuje vyšší kultivovanost a nízkou spotřebu paliva. Vylepšený Range Rover Velar poskytuje vysoký výkon a to včetně plug-in hybridu P400e. Ten je k dispozici spolu s řadou kultivovaných zážehových a vznětových motorů Ingenium, které jsou všechny vybaveny systémem Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV). Tím se zvyšuje hospodárnost a výkon. Vyspělý hybrid P400e nabízí to nejlepší ze všech světů, neboť kombinuje elektromotor o výkonu 105 kW se zážehovým motorem Ingenium. Vyváženost jízdy v čistě elektrickém režimu a výkonu zážehového motoru znamená, že Range Rover Velar P400e je ideální pro krátké jízdy po městě i delší cesty. Očekávaný reálný dojezd činí přibližně 50 km, což je dost na to, aby průměrná denní vzdálenost ujetá vozem Range Rover Velar mohla být absolvována s nulovými emisemi z výfuku. Pro delší cesty poskytuje plug-in hybridní pohonná jednotka kombinovaný reálný dojezd na benzin a elektřinu 684 km. Čistě na elektřinu lze ujet až 64 km, přičemž celkové emise CO2 dle WLTP se pohybují 38 g/km a spotřeba paliva je 1,6 l/100 km. Dojezd v čistě elektrickém režimu byl díky větší baterii s kapacitou 19,2 kWh z předchozích 53 km navýšený o 21 %. Díky kombinovanému výkonu 404 koní a točivým momentem 640 Nm z dvoulitrového zážehového čtyřválcového motoru Ingenium o výkonu 300 koní a elektromotoru o výkonu 105 kW, je P400e schopen zrychlit z nuly na 100 km/h za 5,4 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 209 km/h. V čistě elektrickém režimu umí jet rychlostí až 140 km/h. P400e je jeden z mála plug-in hybridů schopných rychlého nabíjení stejnosměrným proudem, přičemž nabití z nuly na 80 % je mimo domov za pomoci 50kW nabíječky možné již za 30 minut. Doma jej můžete pomocí 7kW nabíječky se střídavým proudem nabít z nuly na 100 % přibližně za dvě a půl hodiny. Nejnovější generace zážehových a vznětových motorů Ingenium je k dispozici s 48 V systémem MHEV pro vyšší účinnost a dodávku energie, který využívá integrovaný startér-generátor s řemenem (BiSG) pro získávání energie obvykle ztracené při zpomalování. Ta je ukládána do 48voltové lithium-iontové baterie pod zavazadlovým prostorem vzadu. Tuto energii znovu využívá jako pomoc při akceleraci a zároveň přináší kultivovanější a citlivější fungování stop-start systému. zdroj: tisková zpráva, foto: Jaguar Land RoverThe post Range Rover Velar: plug-in hybrid s větší baterií a dojezdem first appeared on Hybrid.cz.

projít na článek

Rychlé nabíjení

 Nová švýcarská společnost Morand eTechnology chce zatřást světem elektromobilů baterií, kterou lze plně nabít za pouhé dvě a půl minuty. Revoluční inovace od Morand eTechnology boduje dlouhým dojezdem pro e-auta. Je určen pro čistě elektrická městsk

projít na článek

Elektromobily se v budoucnu nabijí za pět až deset minut

 Společnost Volvo Cars investovala do izraelské společnosti StoreDot s novou technologií baterií, která má výhody rychlého nabíjení. Volvo se zavázalo k e-mobilitě a jako první velký výrobce automobilů oznámilo, že zcela vyřadí spalovací motor a od r

projít na článek

Elektrická auta dojezd více než 1000 km?

Nové typy baterií mají zásadně zvýšit jízdní výkon vozidel na elektrický pohon. Němečtí a nizozemští vědci vyvinuli techniku. Nový typ technologie baterií Spatial Atom Layer Deposition (Sald) by měl elektromobilům umožnit ujet na jedno nabití baterie více

projít na článek

Lithiové baterie bez kobaltu

 Čínský výrobce baterií SVOLT Energy oznámil zahájení nové řady baterií bez koibaltu. Nová technologie by měla umožnit dojezd více než 800 kilometrů na jedno nabití baterie s životností více než 15 let nebo 1,2 milionu kilometrů. Od roku 2021 bude ta

projít na článek

Tesla postavila největší baterii v jižní Austrálii

Muskova firma dodala a připojila během 100 dní největší bateriový sytém nasvětě 100 MW lithiovou baterii, jež může poskytnout 129 MWh, elektřinu postačující pro 30,000 domů. Nejedná se o jedinou baterii, ale o stovky Powerpack, z nichž každý může poskytov

projít na článek