Čínský výrobce baterií SVOLT Energy oznámil zahájení nové řady baterií bez koibaltu. Nová technologie by měla umožnit dojezd více než 800 kilometrů na jedno nabití baterie s životností více než 15 let nebo 1,2 milionu kilometrů. Od roku 2021 bude tato nová bezkobaltová baterie dodávána do automobilky Great Wall Motor. Lithium iontová baterie bude dále obsahovat nikl, manganu a malé procento dalších kovů, aby se zvýšila její výkonnost. Liší se od současných konvenčních nikl-kobalt-hliníkových baterií (NCA), nikl-kobalt-manganových baterií (NCM) nebo lithium-fosfátových baterií (LFP). Baterie bez kobaltu budou asi o 5% levnější. Více
Program BATERIE 2030+ není o vývoji specifické chemie baterií, ale o vytvoření obecné sady nástrojů pro transformaci způsobu, jakým vyvíjíme a navrhujeme baterie. Díky chemicky neutrálnímu přístupu bude mít BATTERY 2030+ dopad nejen na současné lith
projít na článekVýzkumník Nikhil Koratkar z Rensselaer Polytechnic Institute nahradil oxid kobaltitý v katodě lithiových baterií sulfidem vanadičitým pokrytým nano vrstvou oxidu titaničitého, aby se zabránilo fluktuaci vanadových atomů. Takto upravená baterie má př
projít na článekNa univerzitě v Münsteru zkoumali otázku, kdy bude možné zcela nahradit poptávku po třech nejdůležitějších bateriových surovinách lithia, kobaltu a niklu v Evropě, USA a Číně recyklací, kdy bude v těchto regionech možné úplné oběhové hospodářství. D
projít na článekV prvním kroku se baterie LiFePO4 vybijí na 2,5 voltu a mechanicky rozloží se na jednotlivé součásti. Na katody a anody se poté působí vodou, aby se oddělily hliníkové a měděné fólie. Lithiová sůl se získává z elektrolytu a uhličitan, se znovu použí
projít na článekGiga-scale výrobce tvrdí, že nyní dokáže recyklovat až 95 % kovů z baterie, což snižuje potřebu čerstvě vytěžených surovin a snižuje emise skleníkových plynů v celkovém řetězci. Jednou z klasických výtek vůči lithium-iontovým bateriím byla nemožnost
projít na článek