Lithiové baterie bez kobaltu

 Čínský výrobce baterií SVOLT Energy oznámil zahájení nové řady baterií bez koibaltu. Nová technologie by měla umožnit dojezd více než 800 kilometrů na jedno nabití baterie s životností více než 15 let nebo 1,2 milionu kilometrů. Od roku 2021 bude tato nová bezkobaltová baterie dodávána do automobilky Great Wall Motor. Lithium iontová baterie bude dále obsahovat nikl, manganu a malé procento dalších kovů, aby se zvýšila její výkonnost. Liší se od současných konvenčních nikl-kobalt-hliníkových baterií (NCA), nikl-kobalt-manganových baterií (NCM) nebo lithium-fosfátových baterií (LFP). Baterie bez kobaltu budou asi o 5% levnější. Více  

projít na článek

Plán výzkumu baterií

 Program BATERIE 2030+ není o vývoji specifické chemie baterií, ale o vytvoření obecné sady nástrojů pro transformaci způsobu, jakým vyvíjíme a navrhujeme baterie. Díky chemicky neutrálnímu přístupu bude mít BATTERY 2030+ dopad nejen na současné lith

projít na článek

Baterie bez kobaltu

 Výzkumník Nikhil Koratkar z Rensselaer Polytechnic Institute nahradil oxid kobaltitý v katodě lithiových baterií sulfidem vanadičitým pokrytým nano vrstvou oxidu titaničitého, aby se zabránilo fluktuaci vanadových atomů. Takto upravená baterie má př

projít na článek

Recyklace kovů pro baterie

 Na univerzitě v Münsteru zkoumali otázku, kdy bude možné zcela nahradit poptávku po třech nejdůležitějších bateriových surovinách lithia, kobaltu a niklu v Evropě, USA a Číně recyklací, kdy bude v těchto regionech možné úplné oběhové hospodářství. D

projít na článek

Společnost Kyburz recykluje lithiové baterie bez chemikálií

 V prvním kroku se baterie LiFePO4 vybijí na 2,5 voltu a mechanicky rozloží se na jednotlivé součásti. Na katody a anody se poté působí vodou, aby se oddělily hliníkové a měděné fólie. Lithiová sůl se získává z elektrolytu a uhličitan, se znovu použí

projít na článek

Northvolt vyrábí první lithium-iontový bateriový článek se 100% recyklovaným niklem, manganem a kobaltem

 Giga-scale výrobce tvrdí, že nyní dokáže recyklovat až 95 % kovů z baterie, což snižuje potřebu čerstvě vytěžených surovin a snižuje emise skleníkových plynů v celkovém řetězci. Jednou z klasických výtek vůči lithium-iontovým bateriím byla nemožnost

projít na článek