Mezinárodní marketingový výzkum

Mezinárodní marketingový výzkum je prováděný zejména z toho důvodu, aby připravil komplexní podklady pro strategické a operativní rozhodování, které by mělo napomáhat k mezinárodnímu rozvoji podniku. Díky komplexnímu mezinárodnímu výzkumu by měla být omezena rizika vznikající z chybných rozhodnutí. Úkolem každého výzkumu je především sběr a třídění informací, jejich následná analýza a správná prezentace. Na zahraničním trhu je však marketingový výzkum jistým skokem do neznáma, neboť na něm většinou nemáme zkušenosti. Odlišnosti mezinárodního marketingového výzkumu od tuzemského: 1. nové podmínky –spojené s překročením hranic, jsou kladeny nové nároky týkající se zejména celních, mzdových či dopravních podmínek, zároveň se projevují rozdíly v mezinárodní dokumentaci a mnoho dalšího. 2. nové prostředí –marketingové prostředí je naprosto odlišné. Projevují se kulturní, politické, sociální či jazykové odlišnosti. 3. nové faktory –už samotný vstup na nový trh znamená velké množství nových faktorů ovlivňujících podnikání. 4. nová konkurence –nový trh je spojený s rostoucí konkurencí, proto bude boj o vytvoření pozice na trhu mnohem náročnější. Oblasti, ve kterých je nejčastěji prováděný mezinárodní výzkum: · výzkum mezinárodního prostředí – jedná se v podstatě o marketingovou situační analýzu zkoumající ekonomické, politické, legislativní, sociálně-kulturní, demografické či technologické faktory. · výzkum konkurence – má za úkol odhalit zejména postavení tuzemské i zahraniční konkurence na konkrétním trhu. Zkoumá se jejich positioning, segmentační strategie, výrobková politika, cenová a distribuční politika, komunikační mix a mnoho dalšího. · potenciál nového cílového trhu – tento výzkum je spojený zejména z hlediska odhadu velikosti prodejů. Proto mohou být na jeho základě vypracovány marketingové cíle, odhady obratů, podílu na trhu, apod. · účinnost zvolené marketingové strategie –jedná se o analýzu zaměřující se na vhodnost zvoleného marketingového mixu a na vyhodnocení, zda jsou vynaložené prostředky použity efektivně. Článek Mezinárodní marketingový výzkum se nejdříve objevil na Eles solar.

projít na článek

Evropské konsorcium pro politický výzkum

V rakouském Innsbrucku se ve dnech 22. až 26. srpna 2022 konala konference Evropského konsorcia pro politický výzkum. Článek Evropské konsorcium pro politický výzkum se nejdříve objevil na CSVS.

projít na článek

Jaký marketingový kanál pro e-shop připravit jako první?

Spustili jste e-shop a nevíte, na jaký druh marketingu se soustředit? Přečtěte si, jaký marketingový kanál připravit jako první. The post Jaký marketingový kanál pro e-shop připravit jako první? appeared first on ProvozujemeEshop.cz.

projít na článek

Rada vlády pro výzkum, vývoj a inovace projednala Analýzu stavu českého výzkumu, vývoje a inovací

Za účasti ministryně pro vědu, výzkum a inovace a předsedkyně Rady Heleny Langšádlové se uskutečnilo zasedání Rady pro výzkum, vývoj a inovace. Rada otevřela diskusi k materiálu „Analýza stavu výzkumu, vývoje a inovací ČR a jejich srovnání se zahraničím v

projít na článek

Rady a tipy, jak psát bakalářskou či diplomovou práci

Mnoho studentů má se psaní bakalářky či diplomky nemalé problémy. Bohužel je to většinou způsobeno nešťastnou volbou tématu. S tím už ale nic nenaděláme. Jednou jsme si dané téma zvolili a většinou je téměř nemožné nebo příliš složité jej na poslední chví

projít na článek

Finanční podpora pro mezinárodní projekt HOOPLA

Je nám velkou ctí pogratulovat naší zaměstnankyni Haně Jirkové, vedoucí oddělení Metalografie a chemie, ke schválení finanční podpory pro mezinárodní projekt HOOPLA (Identification of the effect of hydrogen as a function of structural condition in pipelin

projít na článek