Integrace Daktela aneb jak je to s tím „hotovým řešením“?

Náš partner, společnost UX Fans s.r.o., vytvořil pro společnost Kalkulator.cz propojení systému 1CLICK s VoIP ústřednou Daktela. Naše poděkování patří CEO UX Fans Martinu Tryznovi za udělení souhlasu k prezentaci článku na blogu systému 1CLICK. O projektuPo roce od spuštění Kalkulátor.cz přišel od partnera požadavek na vytvoření vhodného uživatelské rozhraní pro zákaznický servis. Cílem bylo především zvýšení efektivity obchodního týmu a zjednodušení pravidelných a opakujících se procesů. Přečtěte si, jak jsme se k „finálnímu“ interface dostali. Fáze 1Prvním důležitým úkolem bylo, abychom projekt spustili co nejrychleji v MVP fázi. Protože bylo od začátku v obchodním týmu dostatek členů, bylo jasné, že potřebujeme VoIP ústřednu. Společně s partnerem jsme na trhu hledali dostupné řešení. Po několika demo callech jsme nakonec vybrali službu od společnosti Daktela. Integrace bez legrace 3 v 1Pro propojení systémů Kalkulátor.cz a Daktela jsme zvolili nástroj pro řízení firemních procesů 1CLICK. S 1CLICK to rozhodně umíme. Je uživatelsky přívětivý, lehce ovladatelný, je to rychlý procesní engine na řízení komplikovanějších business flow. Jeho nespornou výhodou je snadná integrace s jakoukoli další platformou. Pokud tedy řešíte nebo budete někdy v budoucnu řešit složitější obchodní proces, 1CLICK je ta správná volba. Celé řešení vám zjednoduší a urychlí. Zpět k integraci DaktelaLeady (obchodní případy) vznikají v systému Kalkulátor.cz. Zákazník prochází formulářem a těsně před zobrazením výsledků zadá kontaktní údaje. Podle těchto údajů se vytvoří zákazníkův profil v Kalkulátor.cz, odkud je odeslán do 1CLICK a ten následně odesílá údaje do ústředny Daktela a zakládá kontakt. Na Kalkulátor.cz se zákazníkovi zobrazují výsledky, čímž se vytváří kalkulace. Informace o proběhlé kalkulaci se odesílá do 1CLICK, kde se vytvoří úkol v hromadné frontě obchodníků (front může být několik dle vertikály a typu úkolu). Obchodník si vyzvedne úkol z hromadné fronty do své osobní fronty, proklikne se přímo z 1CLICK do ústředny do profilu klienta a může volat nebo odeslat sms. Úkol již zůstává v osobní frontě obchodníka. V tomto modelu jsme fungovali cca 1 rok. Fáze 2 a 3Po nějaké době vyhodnotil management obchodního týmu, že si obchodníci vybírají pouze „dobré“ leady a ty ostatní takzvaně „vyhnijí“ a jsou volány s velkým zpožděním nebo dokonce vůbec. Prioritizace v obchodním týmuNejen že si obchodníci vybírali jen dobré leady, ale fronta byla celkově nepřehledná, což bylo velkou komplikací pro nově příchozí obchodníky, kteří 1CLICK ještě neznali. Docházelo tak k velkému zvýhodnění obchodníků kteří se systémem pracovali delší dobu a byli dostatečně šikovní. Tito obchodníci měli lepší výsledky a právě to bylo motivací pro vytvoření systému, který by se choval jako hodně zkušený šikovný obchodník a stejně tak by prioritizoval. Cílem správného obchodníka je totiž maximalizace zisku. Je jasné, že každý lead má svou prioritu, ale je špatně, pokud si ji každý obchodník určoval podle sebe. Bylo potřeba jednotlivé poptávky prioritizovat centrálně. Jak na to?Potřebovali jsme vymyslet model, který zohledňuje nejen peněžní hodnotu leadu, ale i čas a schopnost obchodníka. Po několika diskuzích jsme došli k závěru, že musíme v rámci aplikace vytvořit vlastní úkolovník, který bude pracovat s modelem priorit. V přechodné fázi 2 jsme byli schopni vytvářet úkoly a přiřazovat je obchodníkům dle definované priority. Klíčovým pravidlem bylo přiřazení pouze jednoho aktivního úkolu právě jednomu obchodníkovi. V tu chvíli jsme v podstatě vyřadili z procesu nástroj 1CLICK. Už během implementace jsme naráželi na problém, že obchodníci pracovali ve dvou systémech – volání kontaktů stále probíhalo z Daktely. (Jen připomínáme, že ve fázi 1 to byly 3 systémy). Samotná práce s DaktelouPři práci s API Daktela jsme dospěli k názoru, že plná implementace Daktely by nemusela být problémem. Díky tomu bychom byli schopni ovládat celou ústřednu přes API – ideální stav. Tím začala fáze 3 a pustili jsme se do plné implementace ústředny. Daktela má bezesporu své výhody, ale neumí prioritizovat, neumí výpočetní operace nad volnou kapacitou a neumí sofistikované řízení front. Proto jsme tuto část implementovali přímo do jádrového systému včetně pokročilého kalendáře a plánovaných úkolů. Daktelu tedy využíváme na to, co umí nejlépe – volat, uchovávat hovory, reportovat činnost call centra (hovory přijaté, jejich délka apod). V průběhu integrace jsme se s Daktelou naučili pracovat především efektivně. Vyzkoušeli jsme různé způsoby a nyní přesně víme, kde a jak ji využít a s čím integrovat. Pokud se chystáte Daktelu používat, rádi poradíme a podělíme se o naše zkušenosti. Výsledek nad očekáváníNyní pracuje obchodní tým pouze v jednom systému – Back office aplikace Kalkulátor.cz. Zlepšení obchodních cílů díky této implementaci potvrzuje i Lukáš Kaňok (šéf obchodního týmu Kalkulátor.cz): „Největší posun vidím ve zjednodušení procesu, díky kterému má obchodník v průměru o 45% více vytočených hovorů, což je výrazně větší číslo, než jsem očekával.“ Velkou výhodou systému je možnost omezení skore obchodníka. Tato funkce je využívaná pro nově příchozí pro zaučení. Obchodník tak nepálí kvalitní leady, kde je velký potenciál obchodu a může se v klidu rozvolat. ZávěrČasem se může projekt dostat do fáze, že interface aplikace 3. strany je nevyhovující a nemusí naplňovat na 100% potřeby vašeho týmu. Při vybírání řešení 3. strany je proto dobré důkladně prozkoumat možnosti API a položit si otázku, jestli si vlastně nemůžete vytvořit celé uživatelské rozhraní sami? Někdy dokonce nastane i situace, že si celou funkcionalitu, která je klíčová pro obchodní cíle, napíšete sami. V tomto našem konkrétním případě ale rozhodně nedávalo smysl programovat si vlastní VoIP ústřednu. Alternativním řešením může být, že 3. strana napíše „plugin“ do aplikace přímo pro vás. Pak je ale často implementace drahá, termín dodání se neustále prodlužuje a výsledek se mine s vaším očekáváním. Dalším aspektem je, že u těchto klíčových oblastí je potřeba neustále upravovat, zlepšovat, optimalizovat a to může být s externím dodavatelem velice neefektivní zejména z hlediska času. Pokud budete někdy přemýšlet nad integrací, určitě se vyplatí probrat všechny možnosti s experty, kteří jsou v obraze a mají zkušenosti. Ušetříte čas i peníze.

projít na článek

PŘEDSTAVUJEME ELISA 4.8

ELISA 4.8 je zde s novými zajímavými funkcemi, které tato aktualizace přináší. Zůstává stále robustní, výkonné, přitom však nákladově nenáročné řešení pro sběr a vyhodnocení kybernetických bezpečnostních událostí. Update naleznete v sekci aktualizace

projít na článek

Nespavost vpřirovnáních aneb jak vyjádřit čumění do zdi apřevalování?

Nemůžete v noci zabrat a pravidelně se převalujete v posteli? Pak vám určitě budou mluvit z duše následující přirovnání. Příspěvek Nespavost v přirovnáních aneb jak vyjádřit čumění do zdi a převalování? pochází z Přirovnej.cz

projít na článek

Zpět do sedaček..aneb návrat k elektrickému vozíku

Jsou to dva roky co se mi v Belgii stala taková nemilá věc..V mém elektrickém vozíku jsem se začala dusit slinami a od té doby jsem měla strach do něj znovu sednout. Dnes jsem ale usoudila, že strachu bylo dost a je na čase říct mému žluťákovi ANO. Koala

projít na článek

Co je to USP aneb Odliš se nebo zhyň!

V marketingu se často setkáváme se zkratou USP. Ta vychází z počátečních písmen anglického spojení Unique Selling Proposition unikátní prodejní nabídka. Jde o marketingový koncept, který se zaměřuje na to, co dělá produkt nebo službu jedinečnou, odlišnou

projít na článek

Daňové přiznání 2021 aneb nejčastější dotazy

Daňové přiznání lze v tomto roce odevzdat ve třech termínech. Finanční správa v průběhu března zveřejnila nejčastější dotazy ohledně daňového přiznání z příjmů fyzických... The post Daňové přiznání 2021 aneb nejčastější dotazy appeared first on Comeflexof

projít na článek