Volkswagen Touran prochází zásadní technickou modernizací a zůstává atraktivní volbou pro rodiny

Úspěšný příběh modelu Touran zdaleka nekončí. Volkswagen oblíbené MPV technicky zmodernizoval a rozšířil jeho výbavu. Touran slaví v letošním roce 20. výročí, a i nadále ohromuje velkorysou nabídkou vnitřního prostoru, mimořádnou variabilitou interiéru, hospodárnými pohony a agilní ovladatelností. Kromě velkého počtu sériově dodávaných bezpečnostních systémů je nově k dispozici mimo jiné asistenční systém Travel Assist spolu s dynamickým asistentem pro dálková světla, Dynamic Light Assist, a to v paketu asistenčních systémů IQ.DRIVE včetně IQ.LIGHT nabízeném na přání. V roce 2015 se začala prodávat druhá generace modelu Touran. A to jako první MPV značky Volkswagen zkonstruované na základě modulární platformy MQB (Modularer Querbaukasten) pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Touran tak dosáhl mimořádného pokroku, a to nejen po technické stránce. Udělá část práce za vás Sériová výbava zahrnuje mimo jiné adaptivní tempomat Active Cruise Control (ACC) s omezovačem rychlosti jízdy, asistenta pro nouzové brzdění Front Assist, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist a asistenta pro změnu jízdního pruhu Side Assist.  K sériové výbavě nově patří mimo jiné systém PreCrash vzadu. Tento systém využívá soustavu senzorů asistenta pro změnu jízdního pruhu Side Assist. Radarové senzory zaznamenávají polohu a rychlost jízdy vozidel za Touranem. Pokud PreCrash vzadu detekuje na základě polohy za ním jedoucího vozidla a příliš vysokého rozdílu v rychlostech jízdy obou vozidel hrozbu nárazu, aktivuje preventivní systém pro ochranu cestujících a to nejen za jízdy, ale také u stojícího vozu s běžícím motorem nebo v režimu start-stop. V případě elektronického vyhodnocení rizika nehody dojde k automatickému, dovření oken, případně panoramatického okna, natlakování brzd a přitažení bezpečnostních pásů. Všechny vozy Touran jsou nyní dodávány také s multifunkční kamerou, která umožňuje co nejrychlejší rozpoznávání objektů nebo osob. Kamera je tak s ohledem na asistenční a bezpečnostní systémy jedním z nejdůležitějších komponentů v automobilu. Zákazníci si kromě toho mohou na přání objednat paket asistenčních systémů IQ.DRIVE včetně IQ.LIGHT, který zahrnuje mimo jiné asistenční systém Travel Assist2 ve spojení s asistentem pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist2. Tento systém pomáhá řidiči udržovat vůz v jízdním pruhu, bezpečnou vzdálenost od vozidla vpředu a nastavenou maximální rychlost jízdy. Asistent přitom využívá mimo jiné funkci adaptivního řízení vozu v jízdním pruhu, která aktivně udržuje vůz uprostřed jízdního pruhu. Travel Assist se však dokáže přizpůsobovat stylu řízení řidiče. Vůz tak může jet ve vlastním jízdním pruhu nikoli přesně uprostřed, ale více vlevo nebo vpravo. Ve spojení s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG je jízda v dopravních zácpách a popojíždějících kolonách mimořádně komfortní. Součástí nového paketu asistenčních systémů je rovněž dynamický asistent pro dálková světla Dynamic Light Assist2, který zajišťuje lepší viditelnost za tmy. Systém rozpoznává vozidla vpředu, která jedou stejným nebo opačným směrem, a automaticky odcloňuje příslušné části kuželu vlastních dálkových světel. V obcích se dálková světla navíc automaticky přepnou na tlumená. Tato komfortní funkce zlepšuje celkové osvětlení vozovky a usnadňuje včasné rozpoznání překážek. Řízení a podvozek modelu Touran přesvědčí ovladatelností, která se vyrovná Golfu. Touran je agilní, jeho řízení citlivé a na přání dodávaný adaptivní podvozek (DCC) zajišťuje vysokou úroveň jízdního komfortu. Průměr otáčení je pouhých 11,5 metru. Více komfortu na delších cestách Volkswagen vylepšil u modelu Touran nejen asistenční systémy, ale také komfort. Rodinné MPV má nyní volant nejnovější generace, který dokáže detekovat stav, kdy řidič volant nedrží. Novinkou od modelového roku 2023 je 8 libovolně programovatelný panel sdružených přístrojů Digital Cockpit (linie Highline a R-Line jsou sériově vybaveny 10 panelem Digital Cockpit Pro). Nové jsou i ovládací panely klimatizace vpředu a vzadu s dotykovým ovládáním. Aktuálně nejvyšší úrovně dosahuje také uživatelská přívětivost modelu Touran, který je na přání k dispozici s funkcemi Easy Open & Close (zavírání zadního výklopného víka pohybem nohy) a Keyless Access (bezklíčkový přístupový systém a spouštění motoru tlačítkem). Ještě hospodárnější pohony Pro bestseller jsou připraveny rovněž hospodárné pohony. Volkswagen mimo jiné zdokonalil svůj mimořádně oblíbený zážehový motor 1.5 TSI, jehož nejnovější generace, TSI evo2 s výkonem 110 kW (150 k)1, může nyní pohánět i vozy Touran. Modernizovaná verze nabízí další snížení spotřeby paliva a emisí CO2 a je koncipována i pro paliva se složkami z obnovitelných zdrojů. Nejnovější evoluční stupeň jednotky 1.5 TSI navíc disponuje systémem deaktivace válců ACTplus, systémem dodatečného čištění výfukových plynů v blízkosti motoru a moderním spalovacím procesem TSI Evo.  Ideální řešení pro početnější rodiny Touran boduje velkým a mimořádně variabilním interiérem, v němž je v závislosti na přání zákazníka pět až sedm sedadel. Enormní šířka interiéru nadchne především rodiny, protože na zadní sedadla je díky ní možné namontovat tři dětské sedačky vedle sebe. Pomocí úchytů Isofix ve druhé a třetí řadě sedadel lze v Touranu bezpečně zajistit dokonce až pět dětských sedaček. K nevšední variabilitě interiéru přispívají kompletně sklopná sedadla, po jejichž složení vznikne zavazadlový prostor s rovnou podlahou a objemem až 1980 litrů. Téměř jakýkoli předmět, který je dobré mít v dosahu rukou, lze pak uložit do některého ze 47 odkládacích prostorů, které doplňují výsuvné schránky pod předními sedadly.       Článek Volkswagen Touran prochází zásadní technickou modernizací a zůstává atraktivní volbou pro rodiny se nejdříve objevil na BusinessCar.

projít na článek

Nová limuzína Volkswagen ID.7 se poprvé prezentuje s digitálním maskováním

> Volkswagen Group of America poskytne na veletrhu CES výhled na další model z rodiny ID.> Výkonná elektrická limuzína s dojezdem až 700 kilometrů (WLTP)> Speciální maskování modelu ID.7 vytváří důmyslné světelné efekty prostřednictvím elektroluminiscence

projít na článek

Volkswagen ID.7 nabízí prémiové cestování na velké vzdálenosti s nulovými emisem

Manažerskou elektrickou limuzínu ID.7 lze nyní objednávat ve verzi Pro s využitelnou kapacitou akumulátorů77 kWh a dojezdem až 618 kilometrů (WLTP) Nové ID.7 Pro srozsáhlou sériovou výbavou stojí 1569900 Kč Do konce letošní roku budou do předprodeje zařaz

projít na článek

Volkswagen urychluje transformaci výrobního závodu Wolfsburg

> Společnost investuje v prvním kroku 460 milionů Eur do rekonstrukce závodu Wolfsburg, který se stane vysoce produktivním výrobním centrem pro elektromobilitu> Hlavní závod se již intenzivně připravuje na výrobu modelu ID.3> V budoucnosti bude z montážní

projít na článek

Volkswagen představuje koncepční vůz ID. GTI Concept

> Mobilita pro všechny: Volkswagen vystavuje na IAA MOBILITY své rozsáhlé produktové portfolio pro dnešek i zítřek> Thomas Schäfer, předseda představenstva značky Volkswagen: „Naše nové směřování je patrné v celé šíři, ať se jedná o vozidla poháněná elekt

projít na článek

VW Transporter T2

V roce 1967 započala výroba druhé generace, a v roce 1975 se představil jeho větší sourozenec Volkswagen LT. O 4 roky později došlo k zrušení výroby v Hannoveru. Tou dobou výroba běžela v Brazílii, Mexiku a Jižní Africe. Výrobou obytných verzí se zabývala

projít na článek