Škoda Auto nadále drží třetinu českého trhu

Škoda Auto hodnotí rok 2022: téměř 63 000 nově registrovaných vozidel. Škoda Octavia se vrací na pozici nejprodávanějšího vozu českého trhu, mezi nejlepší osmičkou figuruje 7 modelů značky Škoda. Tuzemské zastoupení automobilky Škoda Auto zhodnotilo na tiskové konferenci prodeje za rok 2022. S ohledem na úskalí ve výrobních kapacitách považuje celkový počet 62 905 nově registrovaných vozů za odpovídající. Vozy mladoboleslavské automobilky nadále dominují žebříčku nejprodávanějších modelů v České republice. Jedničkou zůstává značka Škoda i v segmentu elektromobilů, kde se nejúspěšnějším modelem stal elektromobil Škoda Enyaq iV. Z hlediska objemu se český trh stal druhým největším odbytištěm nových vozů Škoda na celém světě, což potvrzuje jeho mimořádnou důležitost. V České republice se loni zaregistrovalo 192 087 nových osobních automobilů. Domácí automobilka Škoda Auto zaregistrovala celkem 62 905 vozů. V relativních číslech drží mladoboleslavská automobilka 33procentní podíl na trhu, takže téměř každé třetí vozidlo prodané v roce 2022 neslo logo značky Škoda. Za touto skutečností stojí především stabilní síť autorizovaných prodejců, která v současné době čítá 176 prodejních a 225 servisních míst. „Navzdory očekávatelnému poklesu si značka Škoda na svém domácím trhu vedla se ctí. Výsledek považujeme s ohledem na úskalí ve výrobě za pozitivní a pevně věříme, že rok 2023 bude rokem zkracování dodacích lhůt a pokračováním úspěchu na domácím trhu,“ zhodnotil uplynulý rok vedoucí obchodní organizace Škoda Auto Česká republika Jiří Maláček. Octavia a Fabia nejoblíbenějšími vozy, úspěchy slaví i další modely Neochvějnou pozici lídra českého trhu potvrzují i detailní statistiky jednotlivých modelových řad. V první osmičce nejprodávanějších vozů roku 2022 figuruje 7 modelů značky Škoda. Celému žebříčku vévodí Octavia, která se vrátila na čelní pozici a loni zaznamenala 13 906 registrací jako absolutně nejprodávanější model v České republice. Dle statistik SDA si tímto výsledkem zajistila 7,2% podíl na celoročních prodejích. Na 2. pozici dosáhla Fabia s 13 142 registracemi a téměř 7% podílem na celkových prodejích. Na 4. příčce se umístila Škoda Karoq (7960 registrací, 4,1 %), kterou následují modelové řady Kamiq (6831 registrací, 3,6 %) a Scala (6495 registrací, 3,4 %). Dalším modelem v pořadí je se 6452 registracemi (3,4 %) celkově sedmá Škoda Superb a na 8. místě v žebříčku nejprodávanějších vozů figuruje Škoda Kodiaq se 6326 registracemi (3,3 %). Elektromobilům se dařilo a Škoda Enyaq iV z toho vytěžila 1293 nových registrací. Jestliže absolutní počty prodaných vozů mírně klesly, zcela opačný trend nabraly statistiky prodejů v segmentu bateriových elektromobilů. Ten rostl i při nižší základně o významných 47 % a velkou zásluhu na tom měla rodina elektromobilů Škoda Enyaq iV. Ta se postupem roku rozrůstala o další varianty a nacházela stále nové zákazníky. Ze všech 3892 prodaných vozidel BEV jich 1293 neslo značku Škoda, což představuje silný tržní podíl 33,2 %. Aby se vozům bez lokálních emisí dařilo růst, je třeba soustředit se na celý ekosystém. Škoda Auto přijímá v tomto směru roli lídra českého trhu a snaží se nejen o strategický rozvoj dobíjecí infrastruktury, ale také o obecnou propagaci elektromobility. Odborníci letos očekávají 5% růst navzdory ekonomické recesi. „V dnešní turbulentní době lze těžko činit dalekosáhlé předpovědi, nicméně v letošním roce by měl celkový trh růst alespoň o 5 %. To znamená, že by se v Česku mělo prodat přes 200 tisíc nových osobních automobilů. Škoda Auto ČR má ambice tento růst minimálně kopírovat,“ komentuje výhled na letošní rok Jiří Maláček. V roce 2023 Škoda Auto představí modernizované varianty vozů Kamiq a Scala a veřejnost bude mít možnost se seznámit i s novými generacemi vozů Kodiaq a Superb. Do roku 2026 pak počítá automobilka s uvedením 3 nových plně elektrických modelů. Vybavenější vozy a zvýšený zájem o originální díly a příslušenství Trendem poslední doby, který bude pokračovat i letos, je přesun zájmu od základních specifikací směrem k lépe vybaveným vozům. Čeští motoristé se chtějí uvnitř svého automobilu cítit dobře, a tak neváhají připlácet za lepší výbavu. Například v roce 2017 volilo základní výbavový stupeň Active 9 % zákazníků, loni to bylo pouhé 1 %. Naopak 29 % kupujících sáhlo po nejvyšších výbavových stupních, zatímco před pěti lety to byla jen desetina. Ve stále větší míře si tuzemští zájemci o nové vozy pořizují také originální příslušenství. Objem jeho prodejů na zákazníka vyrostl od roku 2017 o více než 50 %. Velký úkol, který před tuzemským zastoupením mladoboleslavské automobilky stojí, je znovuzískání 1. místa i v retailových prodejích. Zatímco ve fleetovém segmentu držela značka Škoda téměř 38% tržní podíl, mezi soukromými zákazníky jí s 18,7 % patřila 2. příčka. Návrat na výsluní v retailové oblasti představuje absolutní prioritu roku 2023. zdroj: tisková zprávaThe post Škoda Auto nadále drží třetinu českého trhu first appeared on Hybrid.cz.

projít na článek

Autodíly Michal Marek Vrakoviště ŠKODA Praha

O společnosti Vrakoviště Škoda autodíly Škoda. Nabízíme nové a použité autodíly. Vykupujeme a prodáváme ojeté a havarované vozy Škoda. Dále provozujeme internetový obchod s náhradními díly Škoda. Naše firma provozuje Autovrakoviště Škoda a působí na trhu

projít na článek

Nový PI89 Auto

BrukerPI 89 Autopřináší plnou automatizaci do špičkovéhoHysitronu PI89 SEM PicoIndenterna trhu. Nový nástroj usnadňujekorelační analýzu struktur avlastností automatickým přesouvánímpokročilé rotační anaklápěcí plošiny (R/T fáze) do vrubové polohy pozobraz

projít na článek

Škoda 706 RTO

Podívejte se s námi na pár fotografií z renovace Škoda 706 RTO

projít na článek

Škoda Auto uspořádala hackathon Race2Code

V pátek 3. února vyvrcholil dvoudenní hackathon předních českých specialistů a vývojářů z oblasti IT nazvaný Race2Code, který uspořádala Škoda Auto spolu s dceřinou společností Škoda Auto DigiLab v pražském Cubex centru.  Setkání odborníků z firem půso

projít na článek

ŠKODA AFRIQ

Osmý žákovský vůz je velkolepá závodní verze modelu ŠKODA KAMIQ. Je to poprvé, co městské SUV posloužilo jako základ pro žákovský vůz. číst dál

projít na článek