Renault Espace se vždy přizpůsoboval době a držel s ní krok. Zcela nový Espace je hybridní SUV napěchované technologiemi pro bezpečnost a komfort na dlouhých cestách. Díky platformě CMF-CD, kterou sdílí s novým Renaultem Austral, je nový Espace o 32 mm nižší a o 215 kg lehčí než jeho předchůdce. Více než poloviny tohoto velkého snížení hmotnosti bylo dosaženo díky omezení rozměrům, a to i přes zachovanou prostornost, zbytek je především zásluhou plně hybridního motoru E-Techfull hybrid, který je lehčí než předchozí generace dieselů, lehčího podvozku a sedadel. Kromě těchto technických vymožeností byla optimalizována aerodynamika, a to zjednodušením tvaru nových zrcátek a klesající linií střechy zakončenou spoilerem a průduchy v zadním nárazníku, které rozptylují odpor vzduchu. To vše při zachování světlé výšky 18 cm s koly o průměru 19 až 20 palců. Výběr ze tří stylů Příď verze Techno je lakována v barvě karoserie. Okenní lišty jsou z leštěného chromu a střešní lišty ze saténově hladkého hliníku. Kola mají průměr 19 palců a látka čalounění je zcela recyklovaná. Mřížka chladiče, okenní lišty, přední lišta a střešní lišty verze Iconic jsou černé. Kola jsou větší (20 palců). Čalounění je světle pískově šedé a palubní desku zdobí intarzie z jasanového dřeva. Zcela nový Espace Esprit Alpine má sportovní vzhled včetně šachovnicové masky chladiče a 20palcových černých hliníkových kol Daytona s diamantovým výbrusem. Okenní lišty, střešní lišty a přední a zadní loga jsou tmavá (loga jsou v ledově černé barvě, okraje oken leskle černé a střešní lišty saténově černé). Přední nárazník, vodorovná lišta a lamely jsou saténově šedé. Saténová břidlicově šedá barva karoserie je k dispozici pouze v této verzi, a to na přání. Na prazích dveří je vyražena značka Alpine a na opěrkách hlavy je emblém ve tvaru písmene A se šípem. Sedadla, palubní deska, výplně dveří a středová konzola jsou potaženy látkou Alcantara s modrým prošíváním Alpine. Volant je potažen kůží Nappa a látkou Alcantara s modrým, bílým a červeným prošíváním. Černé bezpečnostní pásy mají modré okraje. Horní části pedálů jsou hliníkové. Efektivní hybridní pohony Zcela nový Espace s plně hybridním benzinovým motorem E-Tech full hybrid o výkonu 200 k má nejlepší poměr výkonu a spotřeby na trhu. Zahrnuje tříválcový přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,2 litru s výkonem 130 k (96 kW) a točivým momentem 205 Nm a dva elektromotory: hlavní jednotka (50 kW, 70 k, 205 Nm) poháněná lithium-iontovým akumulátorem 2 kWh/400 V pro elektrický pohon, sekundární vysokonapěťový startérgenerátor (25 k, 50 Nm) ke spuštění spalovacího motoru a řazení rychlostních stupňů. Díky plně elektrickému zapalování a rekuperačnímu systému, který se automaticky zapne, jakmile zpomalíte nebo zabrzdíte, můžete s touto plně hybridní pohonnou jednotkou E-Tech full hybrid jezdit ve městech z 80 % v elektrickém režimu a snížit spotřebu paliva až o 40 %. Získáte tak všechny výhody jízdy elektromobilem, aniž byste museli zastavovat a nabíjet. Díky systému automatické správy nabíjí motor a pohony baterii podle pokynů inteligentní převodovky. Řidič může rovněž přispívat podle své vůle a pomocí pádel na volantu nebo nastavení systému MULTI-SENSE (jízdní režimy Eco, Sport, Comfort a Perso) zvolit některý ze čtyř režimů rekuperačního brzdění. Funkce prediktivní hybridní jízdy maximalizuje využití elektrické energie během jízdy. Propojené mapové podklady, jako je topografie silnice na následujících sedmi kilometrech (nejpravděpodobnější trasa, pokud není zaznamenán žádný cíl), poskytují pokročilé informace systému řízení baterie tak, aby byla co nejvíce využívána energie elektromotoru. Inteligentní multimódová automatická převodovka vybírá pro plně hybridní pohonnou jednotku E-Tech full hybrid nejlepší z následujících možností: plně elektrický pohon (kola otáčí pouze elektromotor), dynamický hybrid (spalovací motor a elektromotor společně otáčejí koly), • e-drive (elektromotor otáčí koly, spalovací motor nabíjí baterii), spalovací motor (aktivní je pouze spalovací motor, který otáčí koly a/nebo dobíjí baterii), rekuperace (kola pohánějí elektromotor, který nabíjí baterii). Řízení zadní nápravy Systém 4CONTROL Advanced je součástí standardní výbavy verzí Iconic a Esprit Alpine a díky víceprvkové zadní nápravě a možnosti řízení všech čtyř kol zvyšuje potěšení z jízdy, bezpečnost a poloměr otáčení. Systém 4CONTROL optimalizuje polohu kol na nerovných a členitých silnicích a jiných površích. Při vysokých rychlostech nebo při zatáčení rychlostí vyšší než 50 km/h, aktuátor velmi mírně natáčí zadní kola ve stejném směru jako přední kola (pouze do 1 stupně). Při nižších rychlostech natáčí zadní kola až o 5 stupňů v opačném směru. Větší úhel (oproti 3,5 stupňům u předchozích generací) zkracuje poloměr otáčení vozu od obrubníku k obrubníku na 10,4 metru (jako u Renaultu Clio) se systémem 4CONTROL Advanced, což je méně než 11,6 metru při řízení pouze dvou kol. Systém Active Driver Assist podporuje řidiče dle situace V úpravě Iconic a Esprit Alpine je zabudován systém Active Driver Assist. Asistent pro jízdu na dálnici a dopravu, který je ve vozech Renault k dispozici již několik let, nyní zohledňuje okolí vozu a funguje i mimo rychlostní silnice (poskytuje řidiči přehled o objektech na všech typech silnic). Tento systém autonomního řízení úrovně 2 kombinuje adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, asistenta pro řízení v jízdním pruhu Lane Centering Assist, geolokační údaje a specifické mapy, které umožňují vozidlu přizpůsobit se konfiguraci vozovky. Rozpoznávání dopravních značek a prevence překročení rychlosti (TSR/OSP) jsou součástí systému Active Driver Assist, ale lze je používat i samostatně. Tento systém zobrazuje rychlostní limit na přístrojové desce a na obrazovce navigace. Pokud vozidlo jede nad rychlostní limit, který systém identifikoval, zobrazí se vizuální upozornění. Řidič pak může stisknutím tlačítka na volantu zapnout omezovač rychlosti nebo tempomat či adaptivní tempomat a automaticky přizpůsobit rychlost vozidla limitu nebo vozidlu jedoucímu před ním. Ultra-vysokoúčinné modelované vidění 360° kamera pro sledování okolí (Around View Monitor, AVM) je propojena se čtyřmi kamerami a zobrazuje počítačem modelované 3D záběry nového modelu Espace v jeho okolí. Díky panoramatickému pohledu nebo pohledu z ptačí perspektivy může řidič s jistotou manévrovat a zároveň bez námahy zpozorovat všechny překážky v okruhu 360 stupňů a pomocí dotykového displeje si přiblížit konkrétní oblast. Nejnovější generace asistenta pro řízení v jízdním pruhu Emergency Lane Keeping Assist (ELKA) může nyní zahrnovat „realistický“ pohled na přístrojovou desku. Tento pohled je počítačem generovaný model jízdního pruhu, ve kterém se vůz nachází, a polohy zcela nového modelu Espace vůči ostatním objektům v reálném čase. Za všech okolností poskytují tyto dvě technologie řidičům jasnější obraz o jejich okolí. Nový Espace je vybaven také následujícími systémy ADAS: Bezpečnost: Systém nouzového brzdění Active Emergency Braking System (AEBS, Rear AEB) / systém varování před slepým úhlem Blind Spot Warning (BSW) / systém pro udržení v jízdním pruhu Lane Keeping Assist (LKA) / systémy varování při opuštění jízdního prouhu Lane Departure Warning (LDW) / varování o změně pruhu Lane Change Warning (LCW) / monitorování pozornosti řidiče Driver Attention Alert (DAA )/ asistent stability přívěsu Trailer Stability Assist (TSA), Zážitek z řízení: Adaptivní tempomat Adaptative Cruise Control (ACC) s funkcí Stop & Go / upozornění na vzdálenost Distance Warning (DW)/ asistent rozjezdu do kopce Hill Start Assist (HSA), Parkování: Asistenční systémy pro přední, boční a zadní parkování, upozornění na pohyb za vozem ParaCrawl Rear Cross Traffic Alert (RCTA) / bezpečný výstup pro cestující Occupant Safe Exit (OSE). Moderní vybavení V závislosti na příslušné zemi může jeho přístrojová deska obsahovat obrazovku OpenR ve tvaru písmene L, která se skládá ze dvou sousedících displejů: horizontální 12,3palcový TFT displej o ploše 321 cm2 na přístrojové desce (1 920 x 720 pixelů, formát na šířku) a vertikální 12palcový dotykový displej o ploše 453 cm2 uprostřed konzoly (1 250 x 1 562 pixelů, formát na výšku). Včetně 9,3palcového head-updispleje zobrazuje nový Espace informace na ploše téměř 1 000 cm2, což odpovídá zhruba třem dotykovým panelům. Tyto funkce patří ke špičce na trhu a dávají vám k dispozici veškerý výkon multimediálního systému OpenR Link. Nikdo nebude muset čekat, než se nabije telefon, protože v každé řadě jsou k dispozici dva USB C konektory, kromě bezdrátové nabíječky a dvou 12V zásuvek (jedna pro cestující, druhá v zavazadlovém prostoru). Zcela nový Espace přichází s celou řadou zábavných a příjemných možností, jak oživit prostor pro cestující. Nastavení systému MULTI-SENSE zahrnuje výběr ze čtyř zobrazení, pěti widgetů a osmi barev pozadí displeje vytáčení. Jako preferované nastavení si můžete také vybrat „Living Lights“ (osvětlení okolí), které se pomocí LED pásku pokrývá palubní desku a výplně dveří a zahrnuje 48 barev. Hudba zní fantasticky díky hi-fi soustavě Harman Kardon s 12 reproduktory (jeden přední středový reproduktor, 2 výškové a 2 nízkofrekvenční reproduktory vpředu a vzadu, 2 prostorové reproduktory vzadu a subwoofer v zavazadlovém prostoru). V závislosti na verzi může milovníkům hudby dopřát pět zvukových prostorových zážitků: Studio, Concert, Immersion, Lounge a Club. Možnosti připojení pro dnešní dobu OpenR Link poskytuje také související služby Google Automotive, díky nimž máte na dosah ruky navigaci Google Maps, integrovaného hlasového asistenta Google a katalog aplikací Google Play – přesně jako v chytrém telefonu. Díky tomuto typu připojení se nemusíte zastavovat v servisu nebo u prodejce, abyste měli aktuální informace: operační systém využívá technologii FOTA (firmware vzduchem) k automatické aktualizaci a umožňuje prediktivní údržbu. Rozhraní je kompatibilní s chytrými telefony se systémy Android Auto a Apple CarPlay, připojuje se pomocí kabelu nebo bez něj a je plně přizpůsobitelné. Exkluzivní interaktivní obsah Prostřednictvím multimediálního systému OpenR Link je již nyní k dispozici deset jedinečných balíčků s obsahem speciálně pro uživatele vozů Renault: Waze, Amazon Music, L’Equipe (aplikace ve francouzském jazyce dodávající obsah přizpůsobený Francii), Vivaldi, Radio Player for Renault, Kabriol, Karacal, Les Incollables® pro Renault, Easypark a Sybel. Ať jste kdekoli, můžete také využít aplikaci MyRenault ve svém chytrém telefonu a dostat se ke knihovně 39 obsahů podle země, které jsou k dispozici ve zcela novém modelu Espace, exkluzivním nabídkám a stahování aplikací do systému OpenR Link. Exkluzivní aplikace SongPop for Renault bude mít v novém modelu Espace celosvětovou premiéru. Tato bezplatná aplikace představuje interaktivní hudební kvizovou hru, kterou mohou cestující hrát společně na svých mobilních telefonech. Tento obsah je ideální pro rodinné výlety a nabízí pohlcující zážitek s hi-fi systémem Harman Kardon. Vyvinula ji společnost Renault ve spolupráci s firmou Gameloft (vydavatelem videoher skupiny Vivendi). Článek Renault Espace poprvé jako luxusní a technologiemi nabité SUV. Posádku zabaví na dlouhé hodiny se nejdříve objevil na BusinessCar.
Stavební parcela pro vilku v luxusní lokalitě Vitality Residence Satpo
projít na článekAkumulační sálavý krb s rohovou vložkou Austroflamm díky sálavému akumulačnímu plášti dovede hřát dlouhé hodiny po přiložení. Akumulační schopnosti navíc doplňuje přesný bezespárový kamenný obklad v kvarcitu. Sezení a římsa kolem kamenného krbu je vyrobe
Vydejte se s námi na poutavou procházku tisíce let starými pravěkými ozdobami a jejich výrobními technologiemi. Dvořákovo muzeum pravěku Kolín 10. 6. 2022 - 4. 6. 2024
Říjen 2022 se pro hamburské vývojáře a vydavatele Goodgame Studios stal důležitým milníkem: Stále populární a celosvětově úspěšný farmářský simulátor Big Farm oslavil deset let. V rámci náležité oslavy kulatých narozenin hra hostila řadu akcí a speciálníc
projít na článekDárkové krabičky a luxusní krabičky Na Vaše kvalitní dárky a osobní předměty patří krásná dárková krabička. Krabičky, které vyrábíme slouží nejen jako nedílná součást dárku, ale především jako úložný box na celou jeho životnost. Naše krabičky jsou vyráběn
projít na článek