Praktický život Ať už jsem dítě nebo dospělý, každým dnem hned jak otevřu oči, rozumím tomu, že potřebuji navázat kontakt se světem a vydat se za novým poznáním. Je třeba vstát, umýt se, nasnídat, obléci, nazout si boty, zavázat tkaničky. Učím se ovládat své tělo, jeho „hrubé“ i jemné pohyby. Potřebuji mít praktické dovednosti a schopnosti, které mi pomohou v sebeobsluze a nezávislosti. Zdokonaluji se a žiji svůj praktický život. Smyslová výchova Ať už jsem dítě nebo dospělý, každým dnem hned jak otevřu oči, rozumím tomu, že potřebuji navázat kontakt se světem a vydat se za novým poznáním. Je třeba vstát, umýt se, nasnídat, obléci, nazout si boty, zavázat tkaničky. Učím se ovládat své tělo, jeho „hrubé“ i jemné pohyby. Potřebuji mít praktické dovednosti a schopnosti, které mi pomohou v sebSvět je velmi zvláštní a fascinující místo. Plné barev, zvuků, zvláštních povrchů, chutí a vůní. Jsem lidská bytost a tak mám touhu jej zkoumat. Rukou, očima, ušima. Svět svojí pestrostí útočí najednou na všechny moje smysly. Ale já tomu všemu ještě moc nerozumím; potřebuji se zlepšit v porozumění a pochopení toho, co cítím, vidím, slyším a ochutnávám. Zaměřit se vždy nejlépe jen na tu jednu věc a tu zkoumat. Potřebuji se naučit ovládnout své smysly a porozumět jim, potřebuji si prožít smyslovou výchovu. Jazyková výchova Jazyk je nástroj mého dorozumění z ostatními. Pomáhá mi naplnit potřebu vzájemného sdílení informací a komunikace. Když jsem byl malým dítětem, stačilo mi brečet, usmát se, natáhnout ruce. Ale ostatní kolem mne mluví. A mluví často. Rostu, učím se a mluvím. A jednoho dne začnu ten nástroj zvaný „jazyk“ také zkoumat. Písmenko po písmenku, slovo po slovíčku. Jak zní, když je vysloveno. Jak vypadá, když je napsané. A co dělá s druhými, když jej slyší. Co udělá s druhými, když jej dostanou ode mě na papíře. Usmějí se? Potěší se? Potřebuji se naučit porozumět a ovládnout podstatu jazyka a jazykové výchovy. Matematika Tolik čísel, pojmů, znamének, tvarů a vztahů ?! Netušilo jsem jako dítě, že svět kolem mě je tak moc plný matematiky, dokud jsem jako lidská bytost nezačal vědomě vše zkoumat. Nejprve hmatem. Kostičky, kolečka :-) . Ale teď už vím, že jde o krychle, kvádry, kruhy a kružnice. Nechci mít ze světa strach, ani z čísel, ani z tvarů, ani z řádů a pravidel. Přál bych se cítit dobře, rozumět tomu, proč, jak a kdy pravidlo platí. Co je zlomek a co matematický řád. Proč je nějaké číslo „mocnou“ mocninou, proč se nějaké množství dělí, i když se zrovna s nikým dělit nechce :-) Potřebuji si sám vyzkoumat, proč mě dospělí vždycky opravují, když říkám, že „šest“ je víc než „osm“ (vždyť to první slovo má čtyři písmena a to druhé jen tři?)? Co je to ten „mnohoúhelník“ a proč je na světe vůbec tolik dalších „divných tvarů“ jako elipsa, kosodélník? A proč se vlastně kostce říká krychle? Nešlo by mi to vysvětlit nějak hravě? Jednoduše? Barevně? To vše mne naučí Montessori matematika. Kosmická výchova Ať už jsem úplně malý človíček a nebo velký dospělý, obklopuje mne svět propojených věcí, lidí, zvířat, umělých i přírodních jevů a objektů. Někde s někým žiji, něco dělám. Já, moje rodina i další rodiny v okolí máme za sebou bohatou historii. Stejně jako sama planeta Země a celý vesmír. A také jako cestujeme, poznáváme cizí kraje, jiné lidi a jejich kulturu. Učíme se orientovat se v mapách a nových informacích, abychom se ve světě ( ale i sami v sobě) neztratili. Hovoříme spolu s přáteli o problémech dnešní společnosti a často říkáme: jak důležité je porozumět a pamatovat si, že mnohdy vše souvisí se vším. Jedno s druhým. Mým domovem je vesmír- kosmos. A já v něm žiji. Jako jedna jeho velmi velmi drobná součástka. Moje znalosti i já sám jako člověk, jako lidská živá bytost, jsem tak formován ne zeměpisem, dějepisem, přírodovědou, chemií, fyzikou, hudební, tělesnou, výtvarnou a občanskou výchovou, ale jejich propojením - celkem, jednotou; kosmickou výchovou.
Nejen státní podpora fotovoltaických panelů a elektromobility způsobila nedostatek kvalifikovaných pracovníků v oblasti montáží a instalací fotovoltaických panelů a nabíjecích stanic pro elektromobily. O aktuální situaci v oblasti vzdělávání v tomto oboru
projít na článekVážení rodiče a přátelé školy, informujeme Vás o vzniku klíčových dokumentů pro území SO ORP Beroun v oblasti školství a vzdělávání, které byly zpracovány městem Beroun v rámci projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Beroun II., CZ.02.03.68/0.0
projít na článekSdružení profesního terciárního vzdělávání ve spolupráci s Centrem pro studium vysokého školství, v.v.i. a s Anglo-americkou vysokou školou, z.ú. pořádá již 5. ročník Národního summitu profesního terciárního vzdělávání. Článek 5. ročník Národního summitu
Vážení rodiče, úplata za předškolní vzdělávání (školné) po projednání se zřizovatelem je na školní rok 2023/2024 450,00 Kč Děti, které mají ze zákona povinné předškolní vzdělávání, úplatu neplatí.
projít na článekPřipravili jsme pro vás nabídku školního nábytku a učebních pomůcek v oblasti speciálního vzdělávání.
projít na článek