Kolem boskovického hradu

Menší procházka po nedělním obědě v Boskovicích. Cca 3km při začátku na náměstí ulice Hradní, jeden z původních názvů Mensdorfovo koliště Po turistické červené značce kolem letního kina k vyhlídce. Boskovické letní kino. Vyhlídka dle původních pohlednic se tu říkalo partie U tří koníčků Výhled na část Boskovic Na Bělé a Čížovky. Pak dále po červené, ze které se pak odbočí směr kopec zvaný Bašta, kde stával původní hrádek. Dodnes je tu patrný rozlehlý hradní příkop, který obíhá celý vrchol. Vrchol Bašta Hradní příkop Přes krásnou louku směr hrad. Boskovický hrad A cestou dolů zpět na náměstí. Boskovický zámek Zámecký skleník s okolním parkem Mapky

Město vyhlásilo VŘ na redesign BZ

Město vyhlásilo výběrové řízení na redesign Boskovického zpravodaje. Uzávěrka prvního kola je 16. 8. 2023 Pokračovat ve čtení Pro přečtení článku klikněte na odkaz zdroje: Město vyhlásilo VŘ na redesign BZ The post Město vyhlásilo VŘ na redesign BZ first

Zubštejn

Jedním z letošních vrcholů Vrchařské koruny Vysočiny je pohádková zřícenina hradu Zubštejn (688 m n. m) s replikami středověkých obléhacích strojů v podhradí. Hrad Zubštejn byl jedním z největších hradů Moravy, byl vystaven kolem roku 1314. Ja

Helfenburk

Jedním z letošních vrcholů Vrchařské koruny jižních Čech je zřícenina hradu Helfenburk (665 m n. m). Zřícenina gotického hradu, který byl založen čtyřmi bratry z Rožmberka roku 1355, se nachází na zalesněném vrchu Malošín nedaleko Bavorova. V době s

V neděli si mohou návštěvníci chebského hradu připomenout dramatické události roku 1634

Tuto neděli si připomeneme 390. výročí násilného úmrtí jednoho z nejznámějších vojevůdců Třicetileté války, Albrechta z Valdštejna, k němuž došlo v našem městě. Otřesný mord Článek V neděli si mohou návštěvníci chebského hradu připomenout dramatické udál

projít na článek

Právní bitva o otevření Pražského hradu bude pokračovat

Počátkem května 2021 byl konečně široké veřejnosti otevřen areál Pražského hradu. Stalo se tak po více než půl roce úplné uzávěry. Tento den také byly, po dlouhých pěti letech, zrušeny plošné kontroly u vstupu do Hradu. Kverulant to považuje za své vítězs