Jak na e-mail marketing neziskových organizací?

Jste nezisková organizace, která by ráda začala s e-mailingem? Nebo už ho děláte, ale rádi byste měli lepší výsledky? V tomto průvodci odhalíte, jak s e-mailingem pracovat co nejefektivněji. Proč by měly neziskové organizace dělat e-mail marketing E-mailing je ideální nástroj na budování dlouhodobého vztahu s lidmi nehledě na obor nebo aktivity. E-shopy potřebují prodávat a komunikovat se svými zákazníky, neziskové organizace se potřebují “prodat” a komunikovat se svými dárci, dobrovolníky a fanoušky. Princip je stejný. Co vám může e-mail marketing přinést Mnoho neziskových organizací se potýká s nedostatkem času nebo kapacit, proto je e-mail marketing jedním z užitečných pomocníků, který vám může přínést: úsporu času,posílení jména neziskové organizace,nové dárce, dobrovolníky a fanoušky,zvýšení objemu darů,finanční úspory (e-mail marketing má oproti jiným marketingovým kanálům návratnost 42 000 %1). K e-mailingu je dobré přistupovat strategicky. V tomto článku se dozvíte jak. Jak začít s e-mail marketingem pro neziskové organizace? Dejte dohromady svou databázi kontaktů Nové kontakty E-mailové kontakty do své databáze můžete sbírat mnoha způsoby: Online – formulářem k přihlášení k newsletterům, pop-up oknem, webovou stránkou pro váš newsletter, lákavým obsahem jako je e-book nebo soutěž, díky Facebooku,.Naživo – na vašich akcích, QR kódy na propagačních materiálech, vizitkami,. Jak na budování e-mailové databáze >> Stávající kontakty Jako nezisková organizace máte nejspíš mnoho dat o vašich fanoušcích a dárcích z různých nástrojů informace o darech, registrace na živé akce, podrobnosti o členství, Všechny tyto informace se vám budou hodit pro tvoření osobního (tzv. personalizovaného) obsahu pro vaše newslettery. A personalizovaný obsah newsletterů má pro dary až 6x vyšší úspěšnost.2 Jak mít všechna tato data na 1 místě (nejen pro tvoření vašich newsletterů)? Používejte CRM pro neziskovky. Pošlete potvrzovací e-mail Lidem, kteří vám dali svůj e-mail pro účely e-mailingu pošlete nejprve potvrzovací e-mail (tzv. double opt-in). Je to ověření, zda si e-maily od vás opravdu přejí. Proč? Double opt-in: Udržuje seznam vašich kontaktů v dobrém stavu.Zabraňuje podvodným registracím.Chrání proti nařknutí ze šíření spamu.Navyšuje počet doručených e-mailů. Proto začněte s rozesílkou až po něm. Návod, jak nastavit potvrzovací e-mail >> Mějte ošetřené právní otázky e-mailingu Co mezi tyto právní otázky patří? Například zmíněný souhlas s posíláním e-mailingu, platný účel zpracování dat, možnost odhlášení z newsletteru a další náležitosti. Slovníček pojmů a tipy jsme sepsali do článku Vše o ochraně osobních údajů a GDPR v e-mail marketingu. Prakticky se to můžete naučit v našem online školení Právo v e-mailingu. Začněte s vašimi kontakty komunikovat Starší kontakty Pokud jste je zatím jen nějakou dobu kontakty sbírali a nekomunikovali s nimi, veďte první komunikaci opatrně vysvětlete, proč najednou píšete, co jim chcete psát, jak často,. A zdůrazněte, že se mohou z vašeho e-mailingu kdykoliv odhlásit. Je důležité, aby kontakty neoznačovaly e-mail od vás jako spam. Technická rada: pokud jste zatím jen shromažďovali kontakty, se kterými jste dosud nekomunikovali, nedělejte to naráz v jednom souboru (např. tabulce nebo 1 segmentu kontaktů). Ale ideálně si roztřiďte kontakty podle stáří: půl roku ve vaší databázi,1 rok,2 roky,zbylé kontakty do minulosti dál. Naimportujte je postupně a začněte komunikovat s těmi ve vaší databázi “nejmladšími”. Nové kontakty Novým kontaktům dejte také vědět, jak často jim budete psát, na co se ve vašich e-mailech mohou těšit, co jim toto čtení přinese. Čím hodnotnější obsah budete tvořit, tím vyšší máte šance na úspěch vašich newsletterů. O čem můžete v newsletterech psát? 1. Představte neziskovku. Pošlete uvítací e-mail nebo sérii e-mailů, ve které vysvětlíte, co děláte, proč a jaké máte výsledky. 11 tipů a vzorů na uvítací e-maily >> 2. Informujte o dění v neziskové organizaci co se děje, co se chystá, co se odběratelům líbí/nelíbí? Takhle ze SmartEmailingu o svých aktivitách informuje e-shop Pepa.cz 3. Vyzývejte k darování s jasně viditelným tlačítkem (např. darovat, podpořit, pomoci,). Pozor, až po navázání důvěry (viz Čemu se vyhnout v e-mailingu níže). 4. Děkujte za dary na ně si můžete snadno nastavit automatické transakční e-maily. Jak? Díky synchronizaci pomocí API (návod, jak propojit SmartEmailing s dalšími aplikacemi). 5. Přejte lidem k svátku a k narozeninám (také lze nastavit zcela automatické odesílání). 6. Pište ve výjimečné dny pro vaši neziskovou organizaci a její aktivity (Den koček, autismu, dětí, sirotků, seniorů,). Ukázka valentýnské kampaně zaměřené na Montessori přístup. 7. Koordinujte dobrovolníky. 8. Komunikujte se členy týmu. 9. Napište dárcům s časovým odstupem, na co přesně se jejich dary použily. Takhle o použití darů dává vědět nezisková organizace Člověk v tísni. “Najděte způsob, jak se ve vašich newsletterech odlišit od ostatních neziskových organizací texty, stylem nebo grafikou e-mailů.” Markéta Danišová, andělská křídla pro neziskové organizace ve SmartEmailingu Čemu se vyhnout v e-mailingu neziskovek Netlačte na dary Jakmile vám přibyde do databáze kontaktů nová e-mailová adresa, vyhněte se tomu, aby první newsletter žádal o peníze. Tím nového odběratele můžete odradit. Místo toho novým kontaktům pošlete uvítací e-mail, ve kterém popíšete, co děláte, proč, čeho jste dosáhli, ať vás lépe pozná (více výše). Nezahlcujte odběratele Posílá vaše nezisková organizace více e-mailů na různá témata? Například pozvánky na živé akce, informace z terénu, nabídky volných míst,? Dejte odběratelům na výběr jednoduchým formulářem, co chtějí číst. A pouze to jim posílejte. Předejdete tak vysoké míře odhlášení (více níže). Jak vyhodnocovat e-mailing neziskovek Sledujte pravidelně výkon vašeho e-mailingu, abyste se mohli neustále zlepšovat. Většina poskytovatelů e-mailových služeb vám ukáže řadu metrik, podle kterých můžete vyhodnocovat úspěch jednotlivých e-mailových kampaní. Míra otevření (open rate) Míra otevření měří počet odběratelů, kteří otevřeli váš e-mail. Průměrná míra otevření se pro neziskové organizace liší, ale obvykle se pohybuje kolem 16 %.3 Tato metrika vám poskytne přehled o kvalitě předmětu e-mailu, obsahu a pomůže odhadnout také četnost, s jakou newslettery posílat. Míra prokliku (click rate) Míra prokliku ukazuje, kolik odběratelů kliklo na odkaz nebo výzvu k akci ve vašem e-mailu. Tato metrika vás informuje, jak dobře váš obsah oslovuje vaše odběratele a zda jim posíláte zajímavý obsah (texty, fotky, zajímavosti, informace, příběhy,). 76 % neziskových organizací používá míru prokliku jako měřítko svého úspěchu.4 Průměrná míra prokliku bývá 3,3 %. Sledujte metriky ve vašem e-mailovém nástroji. E-mailové konverze E-mailové konverze měří, kolik příznivců kliklo na výzvu k akci a splnilo váš požadavek (např. poslali dar, přihlásili se na seznam dobrovolníků, zaregistrovali se na živou akci,). Je to důležitá metrika, protože ukazuje, kolik odběratelů podporuje vaši neziskovou organizaci díky konkrétnímu e-mailu. Pokud je toto číslo nižší než míra prokliku, je možné, že v e-mailu nastavujete jiné očekávání, než které se odběratelé dočtou na stránce, na kterou je z e-mailu vedete. Dávejte si na to pozor. Odhlášení z odběru Míra odhlášení ukazuje, kolik odběratelů opustilo vaši databázi kontaktů. Většina neziskových organizací má nízkou míru odhlášení. Pokud je vaše míra odhlášení pod 2 %5, je váš e-mailing v dobré kondici. Pokud ne, zvažte, kolik e-mailů posíláte a zda je obsah pro odběratele přínosný a zajímavý. Každopádně je-li míra odhlášení ve zdravých číslech, není potřeba se odhlášenými kontakty trápit. Je úplně v pořádku, že část vaší databáze už vaše činnost nezajímá. Není důležitá velikost vaší databáze, ale naopak její angažovanost. Tedy i malou angažovanou databází se dá provozovat velmi efektivní e-mail marketing. Sledování darů Jedním z nejlepších způsobů, jak zjistit úspěšnost e-mailů, je sledovat dary, které jste přes ně získali. To lze například díky CRM systému. Jak vám může pomoci SmartEmailing Pro neziskové organizace je náš e-mailingový nástroj jako stvořený. V tuto chvíli přes něj posílá přes 200 neziskových organizací. Během prvních 14 dní můžete zdarma rozeslat až 1000 e-mailů a vyzkoušet si všechny základní i pokročilé funkce (automatizace, personalizace, segmentace). Neziskové organizace mají na náš e-mailingový nástroj i vzdělávání slevu. Dokážeme vám pomoct v začátcích e-mailingu. Nebo najít, co můžete ve svém stávajícím e-mailingu vylepšit. Přes SmartEmailing můžete rozesílat vaší databázi kontaktů také SMSky. Nebo na vaše odběratele cílit reklamu na Facebooku (jak oslovit FB audience). Pro vaše začátky získáte asistenci a pomoc od naší Markéty, andělských křídel pro neziskovky. A pak se kdykoliv můžete obracet na naši zákaznickou podporu v češtině). Více o SmartEmailingu pro neziskovky >> Chcete se dozvědět více? Nebo potřebujete poradit? Kontaktujte nás. Zdroje 1 https://www.bluefrontier.co.uk/company/blog/item/8-ways-to-build-relationships-through-email-marketing2 https://martech.org/study-70-brands-personalizing-emails-missing-higher-transaction-rates-revenue/3 https://nonprofitquarterly.org/in-2015-m-r-benchmarks-study-online-and-monthly-giving-are-up/4 https://www.nonprofitmarketingguide.com/email-marketing-stats-and-trends-for-nonprofits/5 https://www.campaignmonitor.com/resources/guides/ultimate-guide-email-marketing-nonprofits/ The post Jak na e-mail marketing neziskových organizací? appeared first on SmartEmailing.

projít na článek

Pět základních tipů, jak efektivně využívat obsahový marketing

Obsahový marketing (v angličtině „content marketing“) je skvělý způsob, jak zaujmout vaše případné klienty. Jak by měl vypadat text, který propaguje váš produkt, a který zároveň čtenáře zaujme?

projít na článek

I am looking for someone to help me run facebook ad campaigns

I am looking for a Facebook ad campaign manager who can help me achieve my goal of lead generation with a budget of $500-$1000. My target audience is based on age, and I need someone who can help me with... (Budget: $25 - $50 USD, Jobs: Advertising, Faceb

projít na článek

B2B marketing v době pocovidové

Aktuální výsledky B2B monitoru vyšly ve speciálním vydání časopisu Marketing & Media. Téma věnující se komunikaci B2B firem v době pandemie a marketingovým trendům v této oblasti je součástí tištěného a digitálního vydání týdeníku Marketing & Medi

projít na článek

WIX - email marketing (emailové kampaně)

Máte databázi zákazníků, kterým chcete zasílat emaily s novinkami, akčními nabídkami apod.? Využijte jednoduchý a efektivní nástroj Wix email marketing, se kterým se v tomto videu můžete seznámit. Můžete také navštívit naše kurzy WIX akademie | BEST EVE

projít na článek

E-mailové kampaně: Jak zajistit, aby si adresáti zprávy skutečně otevírali

E-mail je jedinečným způsobem marketingu a prodeje, protože je zdarma a protože nabízí možnosti interaktivity, zatímco si udržuje výhody tradiční pošty. Jak ale dosáhnout toho, aby zrovna váš e-mail s nabídkou vyčníval nad ostatní nabídky natolik, aby nes

projít na článek