Jak hovořit s žáky o tragické události

ČR | V souvislosti s tragédií, která se odehrála na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, kdy vyhasly životy mnoha lidí, lze očekávat, že tato hrůzná událost nezůstane bez reakce žáků ve školách, ale i mimo ně. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy přichystalo pro pedagogické pracovníky doporučení, jak s dětmi, žáky a studenty (dále jen žáky) o takové situaci hovořit. Rady mohou využít i rodiče a příbuzní žáků během vánočních prázdnin. Zdroj: MŠMT 1. Ujistěte své žáky, že jsou v bezpečí, a ujistěte je, že jste tady pro ně, že se na Vás mohou s každou svou otázkou obrátit, že jste připraveni bavit se o jejich emocích a pocitech. Je třeba žáky ubezpečit, že pocity smutku, nejistoty i strachu jsou naprosto pochopitelné a že jste připraveni jim pomoci se ve složitém světě zorientovat. Vnímejte jejich emoční stav, poslouchejte jejich slova, vnímejte případnou změnu v jejich chování. 2. Nechte žáky o této tragické události mluvit, budou-li chtít, umožněte jim klást otázky, nechte zaznít jejich myšlenky. 3. Reagujte pravdivě, samozřejmě formou přiměřenou jejich věku, snažte se bránit diskusím o různých konspiračních teoriích a vhodné nebudou ani debaty o motivech pachatele. 4. Současně poukažte na všechny dobré a pozitivní události, kterých jsme v naší zemi pravidelně svědky, a ujistěte žáky o připravenosti, kvalitě a profesionalitě našich bezpečnostních složek, které významně přispívají k tomu, že Česká republika stále patří mezi nejbezpečnější země světa. 5. Se staršími žáky lze samozřejmě diskutovat i o tom, zda a jak je možné podobným situacím zabránit, jaká očekávání je v tomto směru vhodné mít od jednotlivců i společnosti apod. 6. Doporučte případně i rodičům, aby se svými dětmi omezili sledování médií a vyhýbali se různým expresivním záběrům či textům, a naopak aby s dětmi prováděli nejrůznější společné aktivity a sna-žili se o maximálně příjemně strávený společný čas, obzvláště v těchto dnech. 7. Nezapomínejte ani sami na sebe. Ve veřejném prostoru je k dispozici řada nejrůznějších doporučení, metodik, infografik a návodů, s jejichž pomocí lze těžké situace zvládnout lépe a které můžete při svých intervencích využít. Zmínit lze např. velmi promyšlené a respektované materiály Centra Locika. Další doporučené odkazy: Metodické doporučení pro školy a školská zařízení Škola a neštěstí: Jsme připraveni!   edu.cz https://www.hzscr.cz/clanek/psychologicka-sluzba-materialy-ke-stazeni-a-odkazy.aspx Děkujeme Vám za pochopení a statečnost v těchto náročných dnech. Zdroj: MŠMT Zdroj: MŠMT Zdroj: MŠMT Zdroj: MŠMT The post Jak hovořit s žáky o tragické události appeared first on STA Bruntálsko.

projít na článek

Přespolní běh 21.9.2023

Dne 21. 9. se naši žáci 4., 8. a 9. ročníku zúčastnili akce – přespolní běh Nýrsku. Zde měli možnost poměřit své síly s žáky jiných škol v okrese. Samotná účast byla pro všechny velkým úspěchem a cennou zkušeností. Na běhu na 1 500 m ve IV. kategorii star

projít na článek

Ranné správy 18.02.2020

Klíčové události • Bez významnějších makroekonomických událostí

projít na článek

Čarodějnické odpoledne

Poslední dubnový den se to na školním hřišti hemžilo malými čaroději a čarodějnicemi. Pro naše žáky, kteří navštěvují ŠD, jsme připravily spoustu her a soutěží. Počasí vyšlo báječně. Všichni se []

projít na článek

Dotace Národní plán obnovy

Základní škola a mateřská škola Bolešiny, příspěvková organizace je příjemcem těchto dotací z Národního plánu obnovy: Digitální učební pomůcky Cílem je vybavení žáků pokročilými digitálními učebními pomůckami pro rozvoj informatického myšlení a digitálníc

projít na článek