Elektromobily kupují hlavně firmy. Vzor celkové obnovy vozového parku máme hledat v Polsku

Dostupné financování vozidel s alternativním pohonem je klíčové pro zásadní změnu vozového parku. Potvrzují to české i evropské statistiky. Podíl elektromobilů ve vozových parcích financovaných členy ČLFA je 6x vyšší než podíl elektromobilů na všech vozidlech registrovaných v ČR. U vozidel s ekologickým alternativním pohonem je tento podíl v rámci vozových parků členů ČLFA dokonce desetinásobný.  Vloni bylo prodáno v ČR podle dat Svazu dovozců automobilů (SDA) celkem 4026 nových elektromobilů (osobní i užitkové), z toho 1104 (27,4 %) financovaly členské společnosti České leasingové a finanční asociace (ČLFA). K poslednímu prosincovému dni 2022 evidovaly členské společnosti ČLFA ve svých portfoliích celkem 2147 automobilů na elektrický pohon.  Z pohledu statistik Evropské unie Česko výrazně zaostává. Doslova kritická je situace v oblasti spotřebitelského financování, kde členské společnosti aktuálně financují pouze 147 elektromobilů provozovaných domácnostmi.  „Obnova vozového parku vozidly s alternativními ekologickými pohony v České republice skutečně drhne. Situace se nezmění, dokud se do podpory této strategické změny výrazněji nevloží stát. Letošní rok bude při přípravě a vyhlašování výzev z Národního plánu obnovy a dalších podpůrných programů v podpoře elektromobility rozhodující. Statistiky ukazují, že zapojení různých forem financování nabízených členy ČLFA do plánované státní podpory může být nejrychlejší cestou, jak výrazně posunout ekologizaci dopravy v Česku,“ uvedla Jana Hanušová, předsedkyně představenstva České leasingové a finanční asociace. Podle údajů Evropského střediska pro sledování alternativních paliv (EAFO) bylo v ČR registrováno ke konci minulého roku celkem 14 798 osobních a užitkových vozů na elektropohon. V celé EU to bylo 3,4 milionu elektromobilů. V přepočtu na 100 tisíc obyvatel připadá v ČR pouze 141 elektromobilů, v rámci celé EU to je 760 elektromobilů. V sousedním Německu dokonce 1333 elektromobilů. Česko v těchto statistikách výrazně předběhlo i Maďarsko s 357 elektromobily na 100 tisíc obyvatel.  „Ještě horší dynamiku změny ve využívání elektromobilů vidíme u domácností. Právě zde palčivě chybí motivace ke změně. Pro spotřebitele není ze strany státu poskytována a ani zvažována žádná podpora. I to ve výsledku brzdí potřebný rozvoj infrastruktury pro elektromobilitu,“ doplnila Jana Hanušová.  Inspirace z Polska Na rozdíl od jiných státu chybí v České republice komplexní strategie a konkrétní podpora rozvoje elektromobilů – a to jak u firem, tak i domácností. Například v Polsku byl spuštěn za účelem popularizace elektromobilů program Můj elektrikář. V rámci tohoto programu jsou poskytovány dotace na nákup elektrických automobilů. Do distribuce podpory jsou významně zapojeny i společnosti, které poskytují financování ekologických vozidel.   Výše státní finanční podpory se v Polsku liší v závislosti na typu vozidla, průměrném ročním počtu najetých kilometrů a také na tom, kdo je příjemcem programu. Například výše podpory pro fyzické osoby je až 18 750 PLN (cca 95 000 Kč), pro početnější rodinu dokonce 27 000 PLN (137 000 Kč). V rámci programu Můj elektrikář mohou o podporu žádat vedle občanů i firmy. Jako klíčový prvek se v praxi ukazuje kombinace státní podpory s využitím možnosti financování prostřednictvím úvěrů a leasingu.  Počet registrovaných elektromobilů na 100 000 obyvatel (ve vybraných zemích)   Článek Elektromobily kupují hlavně firmy. Vzor celkové obnovy vozového parku máme hledat v Polsku se nejdříve objevil na BusinessCar.

projít na článek

ZBA GeoTech Novinky ve vozovém parku

ZBA GeoTech se s novým rokem pustila do další fáze omlazování firemního vozového parku. Společnost přivedla tři vozy Škoda Fabia třetí generace. ZBA GeoTech se zároveň rozhodla po letech přejít k novému designu firemních vozidel. Re-design  je obrovským o

projít na článek

Das WeltAuto BEV experience Drážďany: s prodejci a novináři tam, kde se rodí elektromobily

Tým Das WeltAuto vyrazil spolu svybranými prodejci do Home of ID.3 Gläserne Manufaktur vDrážďanech je impresivním rodištěm BEV Zástupci Das WeltAuto a novináři cestu absolvovali selektromobilyAudi Q8 e-tron, Volkswagen ID.3, ID.4, ID.5 GTX a ID.Buzz a Cup

projít na článek

Rozšíření systému správy vozového parku

V systému T-Cars Fleet Management byla výrazně obohacena funkčnost o další části, které mají za úkol efektivně spravovat vozový park. Pro modul pojistných událostí byly přidány další pole, jako jsou částky Havarijního pojištění, Povinného ručení

projít na článek

Kde hledat nové byty v Praze?

Poptávka po bydlení v hlavním městě je obrovská, nabídka malá. Kde vůbec hledat bydlení v Praze? Máte nějakou jinou možnost než procházet inzeráty Příspěvek Kde hledat nové byty v Praze? pochází z Dům Nápadů

projít na článek

Nabídka práce v Německu

Kde hledat nabídky práce v Německu Pokud neovládáte cizí jazyk, zkuste hledat nabídky práce v Německu bez němčiny. V případě že německy hovoříte skutečně dobře, máte situaci značně ulehčenou. Není problémem hledat nabídky přímo na německých pracovních por

projít na článek