26 trendů ve-mail marketingu pro rok 2023

E-mailový marketing zůstává jedním z nejúčinnějších a nejlevnějších způsobů, jak navázat kontakt se zákazníky a propagovat vaše produkty a služby. Při pohledu do roku 2023 se objevuje řada trendů, které budou formovat budoucnost e-mailingu. Některé z nich už tu byly dříve, jiné jsou nové. Jaké to jsou? 1. Interaktivní obsah Téměř 90 % marketérů1 souhlasí s tím, že interaktivní obsah jim pomáhá odlišit jejich značku od ostatních a přilákat více zákazníků. Do tohoto obsahu patří například kvízy, ankety a průzkumy. Tyto typy obsahu nejen zvyšují zapojení a podporují konverze, ale také vám poskytují cenné informace o preferencích a chování vašich zákazníků. 2. Animované GIFy Oblíbené krátké animace dokážou chytlavě upoutat pozornost příjemců. Lze je použít k prezentaci produktů, služeb, akcí nebo jednoduše k tomu, aby e-mailu dodaly osobitý nádech. GIFy lze také vyjádřit emoce i pohyb, který statické obrázky nemohou poskytnout. Jak vytvořit animovaný GIF?Používejte spolehlivé nástroje Adobe Animate a Photoshop patří k nejdůvěryhodnějším. Zkomprimujte obrázek, abyste snížili velikost souboru (doporučujeme do 400 kb) a zkrátili tak dobu načítání e-mailu. To čtenář velmi ocení. Dejte si na to obzvláště pozor u GIF bannerů vytvořených z videa. Omezte počet snímků, nebo vytvořte animaci v krátké smyčce. Ale pozor, všeho s mírou, ať váš e-mail nebliká jako diskotéka. 3. Obrázky na míru V e-mailovém marketingu je klíčová personalizace, do které patří i přizpůsobené obrázky konkrétnímu příjemci (například s jeho jménem, místem bydliště, přáním k svátku, ponákupním e-mailem s pořízeným produktem,). Více najdete v našem článku Personalizace v e-mail marketingu. TIP Podle nedávných studií 2 více než 70 % nejúspěšnějších společností využívá automatizaci marketingu a chytré nástroje. A právě e-mail je považovaný za nejčastěji automatizovaný marketingový kanál. Pokud stále děláte vše ručně, rok 2023 je ideální čas, kdy to změnit. 4. Obrázky s tvářemi Bylo prokázáno 3, že zahrnutí obrázků skutečných lidí na webových stránkách zvyšuje angažovanost a konverze. Stejnou službu vám mohou udělat fotky lidí i v e-mail marketingu. Tváře lze použít k zobrazení produktů, služeb, spokojených zákazníků nebo zaměstnanců, což může přiblížit značku a budovat důvěru. Pozor, pro ukázání tváří zákazníků musíte mít jejich souhlasy (GDPR). Pokud váš brand například někdo označil na svém Instagramu, potřebujete souhlas daného člověka, že tuto fotku můžete použít.Fotky se souhlasem se dají snadno nasbírat třeba soutěží nebo od influencerů, kteří by to měli mít ve smlouvě s vámi. Newsletter značky BIKO s tvářemi 5. Ruce v akci Lidé si přirozeně všímají lidských rukou a toho, co dělají na obrázku nebo videu. Obrázky s rukama v akci, které upozorňují na produkty, jsou proto mezi značkami stále žádanější. Abyste byli trendy, používejte animované GIFy nebo tzv. cinemagrafy (hybrid fotografie a videa, který obsahuje jemný pohyb v nekonečné smyčce, zatímco zbytek obrazu zůstává nehybný). Tyto typy obrázků mohou být obzvláště účinné při použití v e-mailech propagujících produkty nebo služby, které souvisejí s pohybem nebo akcí. TIP na vytvoření cinemagrafu můžete použít například Photoshop (návod jak vytvořit cinemagraf v 7 krocích). 6. Vyvážený poměr textu a vizuálů Pozornost je kratší než kdykoli předtím, proto je důležité, aby vaše e-maily byly také obrazové. Navíc lidský mozek zpracovává vizuální obsah mnohonásobně rychleji než text. Místo dlouhých bloků textu proto používejte obrázky, infografiky, ikony, zajímavé oddělovače a další prvky, aby e-mail rozčlenily a zpřehlednily. Pozornost je kratší než kdykoli předtím, proto je důležité, aby vaše e-maily byly také obrazové. Navíc lidský mozek zpracovává vizuální obsah mnohonásobně rychleji než text. 7. Viva magenta a Very Peri Že to zní jako zaklínadla? Kdepak, to jsou barvy. V roce 2023 budou hrát barvy důležitější roli než dřív. Značky budou používat výrazné a nápadné odstíny, aby jejich e-maily vynikly ve schránkách příjemců. Očekává se, že obzvláště oblíbené budou odstíny magenty a tzv. Very Peri. Ale pozor, nehledě na trendy ctěte vždy barvy vašeho brandu. Barva roku 2023 podle Pantone 8. Kreativní zobrazení produktů Zobrazení produktů originálním způsobem pomůže upoutat pozornost příjemců a zvýšit konverze. Toho lze dosáhnout pomocí kreativního rozvržení, produktových fotografií nebo předvedením výrobků v akci. TIP u některých rozesílacích nástrojů můžete také využít efekt při najetí myši na produkt (změna barvy, zesvětlení fotky,). Ověřte si, jestli to váš nástroj umí. SmartEmailing ano, rádi vám tento efekt nakódujeme. 9. Geometrické tvary a linie V roce 2023 budou v módě čisté a jednoduché designy s geometrickými tvary a liniemi. Díky těmto vzorům můžete vytvořit moderní a minimalistickou estetiku, která se příjemně čte. Stejně jako u barev si hlídejte, jestli ladí k barvám a stylu vašeho brandu. Newsletter od SoundStripe 10. Odvážná typografie Typografie (tiskové písmo) e-mailů je stále odvážnější a exkluzivnější. I letos bude hrát významnou roli při vytváření atraktivnějších e-mailů. Pozor, s originálními fonty do e-mailu je to pořád těžké. Platí, že některé rozesílací platformy neukáží váš vlastní font správně. Proto není jisté, že ho příjemci uvidí stejně. Pro tyto případy mějte zástupný font, o kterém víte, že se zobrazí dobře všem. Ve SmartEmailingu vám vlastní písmo rádi nakódujeme do e-mailové šablony na míru, aby se zobrazovalo, jak má. 11. Přibližování se estetice webového designu E-maily se stále více přibližují estetice webů. Značky budou častěji používat podobné prvky designu, jako jsou obrázky na celou šířku, interaktivní prvky, odkazy na video a audio, E-mail od NRC 12. Efektní formátování Různé seznamy či sloupce s infografikou, čísly nebo emotikonami budou stále oblíbenější. Značky je budou používat k rozčlenění informací do snadno stravitelných částí e-mailu tak, aby byly pro příjemce zajímavější. Vyměňte i vy obyčejné odrážky za graficky zajímavé seznamy a sloupce. Newsletter od People Data Labs 13. Tmavý režim (Dark mode) Stále více lidí dává přednost tmavému režimu, když čtou e-maily. Přitom jsou stále značky, které ho ještě nepoužívají. A letos začnou.O tomto trendu už jsme psali v článku o loňských trendech a stále trvá. ZAJÍMAVOST v době hospodářského poklesu, zdražování a vysoké inflace může být pro firmy obtížnější přilákat a udržet si zákazníky. E-mailový marketing je finančně efektivním způsobem, jak udržet kontakt se zákazníky i prodej v ekonomicky těžších časech. Obzvláště účinný je v kombinaci s personalizovanými a segmentovanými kampaněmi. 14. Rozložení do jednoho sloupce Jednosloupcové rozvržení obsahu je v e-mailovém marketingu stále oblíbenější. Je jednoduché, přehledné, snadno se čte a pomáhá vytvářet pocit soustředění pro příjemce. Podle nedávné studie 4 vede jeden sloupec k vyšší míře otevření a prokliků ve srovnání s vícesloupcovým obsahem. 15. Minimalismus s originálním nádechem Je v e-mailovém designu stále oblíbenější, protože pomáhá vytvořit čistý a “nepřeplácaný” vzhled. Aby však e-mail zaujal, přidává nyní mnoho značek ke svým minimalistickým návrhům takzvaný twist, například pomocí nečekaných barevných kombinací, výrazné typografie nebo kreativních obrázků. Newsletter od Bellroy 16. Umělá inteligence Umělá inteligence (AI) je v e-mailovém marketingu stále rozšířenější, protože umožňuje firmám personalizovat e-maily a automatizovat kampaně způsobem, který dříve nebyl možný. Umělou inteligenci můžete využít k: analýze údajů o zákaznících, segmentaci publika pro cílenější a relevantnější e-maily,tvorbě obsahu newsletterů (předměty, obsah,). Chris Vasquez ze společnosti AWeber k tomu říká: „Existují věci, které umělá inteligence nedokáže replikovat, jako je analýza, kterou získáte z vlastních dat a experimentů. Aby si newslettery získaly publikum a zaujaly ho, je třeba se posunout od sdílení obecných informací ke konkrétním věcem, které jste se naučili. Nebo k příběhům, o kterých můžete říct, že o nich AI prostě neví.” 5 17. Automatizace tvorby e-mailových šablon Velkou roli v e-mailovém marketingu hraje také automatizace. Pomocí různých nástrojů mohou firmy automatizovat obsah svých e-mailů na základě dat, která mají o svých kontaktech. Ať už jsou to osobní data nebo transakční (nákupní). E-mailové šablony umožňují firmám vytvářet profesionálně vypadající e-maily bez nutnosti rozsáhlých znalostí designu nebo kódování. Každý rok přidáváme ve SmartEmailingu nové designy e-mailových šablon. A navíc, můžete si udělat vlastní dynamické šablony pomocí skriptů (návod najdete přímo v editoru). 18. Inkluzivita Inkluzivita (zahrnutí nebo přijetí do nějakého celku) se stává pro firmy stále důležitější i v e-mail marketingu. Proč? Zohledňuje potřeby a přání různorodého publika a zajišťuje, aby e-maily byly přístupné všem příjemcům bez ohledu na jejich rozdílnost (barva pleti, pohlaví, rozdílné zázemí,). Značky ji uplatňují do předmětů, nadpisů i obrázků, aby e-maily více zaujaly pestré publikum. Jak začít s inkluzivitou? Zařaďte ji do e-mail marketingové strategie: Používejte genderově neutrální výrazy.Držte se obrázků, které zahrnují všechny barvy pleti a jsou tzv. “body pozitivní”.Segmentujte.Pište vřelým a přátelským tónem.Mějte responzivní e-mailové šablony vhodné pro mobily. 6 Segmentace e-mailové databáze 19. Udržitelnost a šetrnost k životnímu prostředí Spotřebitelé si stále více uvědomují dopad svých nákupů na životní prostředí. Firmy na to reagují tím, že do svých e-mail marketingových kampaní začleňují informace, jak podporovat udržitelnost a šetrnost k životnímu prostředí. Podle studií 7 téměř 70 % spotřebitelů souhlasí s tím, že jsou ochotni zaplatit více za zboží značek, které prokazují sociální závazek. Chcete držet krok s tímto trendem? Můžete například: Vyzdvihnout vaše úsilí o společenskou odpovědnost.Tvořit e-mailové kampaně na darování produktů nebo služeb.Nabízet slevy pro ušlechtilý účel.Podporovat spravedlivý obchod. Prodávat ekologičtější produkty. 20. Influence marketing 60 % spotřebitelů 8 důvěřuje doporučením produktů od influencerů. Navíc s příchodem mladých generací na trh bude toto číslo v následujících letech dále růst. Proto si nenechte ujet vlak. Díky spolupráci s vlivnými lidmi v určité oblasti nebo odvětví můžete využít sledující influencerů a oslovit nové publikum pro své produkty nebo služby. Influencer marketing přináší řadu výhod: Rozšiřuje povědomí o značce.Získává nové fanoušky.Překonává obsahový šum organicky vypadajícím obsahem.Buduje autoritu.Řídí nákupní rozhodnutí.Efektivně oslovuje cílové publikum. Mluví stejným jazykem jako generace Z. Prozkoumejte příležitosti k integraci influencerů do vaší e-mailové marketingové strategie (fotky, odkazy na videa nebo zpětné vazby od influencerů do vašich e-mailů). Pamatujte, že influencer marketing není jen o hvězdách a celebritách. Je také o mikroinfluencerech. Právě oni mohou oslovit své cílové publikum mnohem efektivněji než slavní influenceři. Pozor, mějte na paměti, že v e-mailingu nemůžete využít kontakty sledujících influencerů, to je protiprávní. Ale influenceři mohou oslovit také svou e-mailovou databázi a říci jí o vás, vašich službách nebo produktech. Online školení Právo v e-mailingu >> Kromě toho můžete ve svých e-mailech uvádět také věrné zákazníky, fanoušky a své zaměstnance jako ambasadory značky.  Zahrňte také reference a recenze a dejte do obsahu e-mailů tlačítka pro sdílení a odkazy na aktivní kanály vašich sociálních sítí. 21. Vzestup retenčních a děkovných e-mailů Retenční a děkovné e-maily jsou v e-mailovém marketingu stále důležitější. Cílem těchto typů e-mailů je udržovat vztahy se stávajícími zákazníky a ocenit jejich věrnost poskytnutím exkluzivních nabídek nebo jen jednoduchým poděkováním. Společnosti používají tyto typy e-mailů ke zvýšení věrnosti zákazníků a snížení jejich odlivu. 22. Snížení závislosti na sociálních médiích Konec roku 2022 přinesl zmatky s Twitterem, otázky týkající se amerického právního zákazu TikToku i změnu v algoritmu na Instagramu. K tomu přičtěme rostoucí obavy ohledně ochrany osobních údajů a šíření dezinformací na sítích. Proto se mnoho firem odvrací od sociálních médií a zaměřuje se na e-mail marketing. Částečně je to proto, že e-mail je přímější a osobnější forma komunikace a dává firmám větší kontrolu nad jejich sdělením. Kromě toho má e-mail mnohem vyšší míru otevření než sociální média. Jste závislí na marketingu na sociálních sítích?Pracujte na přeměně svých sledujících na sociálních sítích na odběratele e-mailů. To může zahrnovat vytváření lead magnetů k motivování vašich sledujících, aby se přihlásili do vašeho seznamu e-mailů. 23. BIMI a DMARC pro ověřování e-mailů a autority značky BIMI (Brand Indicators for Message Identification) a DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting & Conformance) jsou dvě nové technologie, které mají pomoci zvýšit bezpečnost a autentičnost e-mailové komunikace. BIMI umožňuje firmám používat v e-mailové schránce své logo, čímž zvyšuje viditelnost značky a důvěryhodnost. Když čtenáři uvidí vaše e-maily ve své doručené poště s ověřeným logem značky, ví spolehlivě, že se nejedná o phishing ani spam.DMARC je způsob ověřování e-mailů odesílaných jménem domény. Tím pomáhá předcházet phishingu a dalším typům e-mailových podvodů. Nastavte BIMI pro svou e-mailovou doménu a odlište se od davu, než se to stane samozřejmostí. Co k tomu budete potřebovat: Nastavení ověřování SPF, DKIM a DMARC.Soubor vašeho loga (ve formátu SVG).Přístup ke změně DNS vaší domény. Očekává se, že tyto technologie se v roce 2023 rozšíří, protože firmy hledají způsoby, jak chránit svou značku a budovat důvěru zákazníků. 24. Alternativní metriky k míře otevření po zavedení MPP společnosti Apple Po nedávném zavedení ochrany soukromí pošty (MPP) společnosti Apple, která šifruje pixely pro sledování e-mailů, je pro firmy a organizace mnohem obtížnější sledovat míru otevření svých e-mailů. To vedlo k častějšímu sledování ukazatelů pro měření účinnosti e-mailových kampaní jako je míra prokliku, míra zapojení a míra konverze. Tyto metriky poskytují komplexnější pohled na to, jak zákazníci s e-maily interagují. A jsou stále důležitější, protože díky nim mohou firmy ladit své e-mailové marketingové strategie. Identifikujte klíčové metriky pro sledování úspěchu ve vašich vlastních kampaních. Můžete sledovat prokliky, prodeje z e-mailu nebo jiné metriky zapojení. Možná je načase podpořit větší angažovanost odběratelů e-mailu díky AMP pro e-maily (více hned o bod níže). 25. Přibližování AMP pro e-maily AMP (Accelerated Mobile Pages) je projekt s otevřeným zdrojovým kódem, který byl původně navržen s cílem urychlit načítání webových stránek na mobilních zařízeních. Nyní se aplikuje i na e-maily a umožňuje, aby e-maily obsahovaly interaktivní prvky, jako jsou formuláře, karusely a tlačítka. Díky tomu mohou být e-maily pro zákazníky poutavější, interaktivnější a zvyšovat míru konverze. Ve SmartEmailingu bude AMP pro e-maily s novým editorem, na kterém intenzivně pracujeme. Těšte se. 26. Optimalizace cesty zákazníka E-mailový marketing může hrát klíčovou roli v cestě zákazníka od prvního kontaktu až po konečný nákup. Firmy se proto snaží optimalizovat cestu zákazníka tím, že využívají e-mail marketing k poskytování personalizovaného a relevantního obsahu v každé fázi procesu. To může pomoci zvýšit angažovanost zákazníků a míru konverze. Také to pomáhá k dlouhodobé loajalitě zákazníků. Závěr Toto všechno jsou trendy, které můžete v roce 2023 uplatnit, abyste měli náskok před svou konkurencí. Samozřejmě není cílem je zařadit všechny. Vyberte si trend nebo trendy, které nejvíce odpovídají osobnosti vaší značky. Nebo nejlépe rezonují s vaší cílovou skupinou. Zavádějte je postupně a vždy provádějte A/B testy. A kdybyste chtěli s e-mail marketingem pomoci, kontaktujte nás. Máme bohaté zkušenosti a rádi zapojíme nové trendy i do vašeho e-mailingu. Zdroje 1 https://designmodo.com/email-design-trends-2023/#interactive-content2 https://designmodo.com/email-design-trends-2023/#automatization-and-email-template-builders3 https://popupsmart.com/blog/image-increases-conversion-rates4 https://designmodo.com/email-design-trends-2023/#single-column-layout5 https://blog.aweber.com/learn/email-marketing-trends.htm#creators-will-reduce-their-dependence-on-social-media6 https://designmodo.com/email-design-trends-2023/#interactive-content7 https://designmodo.com/email-design-trends-2023/#sustainability-and-eco-friendliness8 https://designmodo.com/email-design-trends-2023/#influencer-marketing The post 26 trendů v e-mail marketingu pro rok 2023 appeared first on SmartEmailing.

projít na článek

E-mailové kampaně: Jak zajistit, aby si adresáti zprávy skutečně otevírali

E-mail je jedinečným způsobem marketingu a prodeje, protože je zdarma a protože nabízí možnosti interaktivity, zatímco si udržuje výhody tradiční pošty. Jak ale dosáhnout toho, aby zrovna váš e-mail s nabídkou vyčníval nad ostatní nabídky natolik, aby nes

projít na článek

59. díl — AI a budoucnost online marketingu? — Jak se staví e-shop Dudlu.cz

Když se začne mluvit o budoucnosti online marketingu, nejde se vyhnout AI. I my na Dudlu hledáme způsoby jak si pomocí AI ušetřit práci, a tak batolecími krůčky promptujeme, testujeme a aplikujeme první zlepšováky pro rutinní činnosti. A protože toho chce

projít na článek

Nová vedoucí marketingu ŠKODA AUTO

Na pozici vedoucí marketingu ŠKODA AUTO Česká republika nastupuje Martina Zimmermann.

projít na článek

Avon katalog únor 2023, Avon online katalog 2-2023

Z aktuálního katalogu AVON 2/2023 u nás můžete objednávat od 1.2.2023 do 28.2.2023 tedy celý únor 2023. Vaši objednávku zadejte buď přímo prostřednictvím elektronického katalogu, případně odešlete na e-mail [email protected] nebo přes sms na číslo 602 557

projít na článek

Avon katalog leden 2023, Avon online katalog 1-2023

Z aktuálního katalogu AVON 1/2023 u nás můžete objednávat od 1.1.2023 do 31.1.2023 tedy celý leden 2023. Vaši objednávku zadejte buď přímo prostřednictvím elektronického katalogu, případně odešlete na e-mail [email protected] nebo přes sms na číslo 602 557

projít na článek